تحویل یک قطعه حواصیل به محیط زیست بهارستان

به گزارش رکنا،  شیدا اکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با اعلام خبر تحویل یک قطعه حواصیل به اداره محیط زیست این شهرستان افزود: در پی تماس تلفنی آتش نشانی صالحیه مبنی بر تحویل یک قطعه پرنده آبزی توسط شهروند دوستدار محیط زیست، نیروهای این اداره به محل آتش نشانی مراجعه و این پرنده که یک قطعه حواصیل خاکستری بود را تحویل گرفتند.

وی افزود: این پرنده به دلیل شکستگی یکی از بال‌ها قادر به پرواز نبود و برای مداوا و انجام سایر اقدامات کنترلی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی کامل در زیستگاه های طبیعی رهاسازی شود.

اکار در ادامه با اشاره به اینکه برخی از پرندگان در مسیر مهاجرت خود به دلیل خستگی، گرسنگی، بیماری و آسیب دیدگی در مناطقی از شهرستان دیده می شوند، اظهار داشت: شهروندان با مشاهده اینگونه موارد از هرگونه شکار، زنده گیری و نگهداری آنها خودداری کرده و در اسرع وقت موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

گفتنی است حواصیل خاکستری پرنده‌ای آبچر از خانواده حواصیلیان، از راسته لک‌لک‌سانان و بومی نواحی معتدل اروپا، آسیا و همچنین بخش‌هایی از آفریقا است.

اندازه اش 90 سانتی‌متر و از حواصیل‌های دیگر به واسطه اندازه بزرگ‌، سطح پشتی خاکستری، سر و گردن سفید با نوار چشمی پهن و سیاه که تا انتهای کاکل بلندش امتداد پیدا می کند، مشخص می شود.

این پرنده پروازش پرتوان با بال‌زدن‌های آهسته و پردامنه است. هنگام پرواز سر را عقب و بین شانه‌ها، و پاها را کشیده نگه می دارد، حواصیل خاکستری در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می‌پردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟