تشریح جزئیات کشف لاشه پلنگ در تالش + عکس

به گزارش رکنا، عارف شادکام در تالش اظهار کرد: بقایای لاشه یک پلنگ در رودخانه تیزرود روستای طولارود تالش که پوست آن کنده و رهاشده بود، کششف و ضبط شد.

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود پوست پلنگ در کنار رودخانه تیزرود، افزود: با بررسی و حضور کارشناسان این اداره بقایای این پلنگ در محل مذکور مشاهده شد که پوست این پلنگ توسط افرادی کاملاً از امعاء و احشاء خالی‌شده است و هیچ‌گونه استخوانی در آن وجود ندارد.

رئیس اداره محیط‌زیست تالش با بیان اینکه زمان و مکان کشته شدن این قلاده پلنگ و همچنین عاملان این اقدام نامشخص است، تصریح کرد: آنچه در حال حاضر از شواهد امر برمی‌آید ظاهراً پوست این پلنگ برای تاکسیدرمی آماده‌شده یا اینکه تاکسیدرمی شده است و به علت خرابی و کهنگی به رودخانه انداخته‌شده است.

شادکام با اشاره به اینکه در حال حاضر پوست پلنگ برای انجام یکسری آزمایش‌ها و بررسی‌های تکمیلی به اداره حفاظت محیط‌زیست انتقال داده‌شده است، گفت: نتیجه نهایی پس از بررسی‌ها و انجام آزمایش‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد شکار یک قلاده پلنگ در تالش بودیم، بیان کرد: فردی که سال گذشته اقدام به شکار پلنگ کرده بود پس از دستگیری، توسط مراجع قضایی به پرداخت ضرر و زیان و خسارت‌های واردشده به محیط‌زیست محکوم شد.

رئیس اداره محیط‌زیست تالش با اشاره به مشاهده تعدادی پلنگ در زیستگاه‌های جنگلی شهرستان تالش تصریح کرد: سال گذشته دو موردحمله پلنگ به احشام و دام‌های منطقه واقع در حویق و کرگانرود به اداره حفاظت شهرستان تالش گزارش شد که خسارت‌های وارده پس از انجام بررسی‌های لازم به دامداران پرداخت شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟