اینترنت دلیل انقراض نسل جانوران و گیاهان!

انسان‌ها به استفاده از اینترنت اعتیاد پیدا کرده‌اند، غافل از اینکه این فناوری‌ها می‌تواند زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری را با خطر مواجه کند.

 کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند اعتیاد انسان به فناوری به ویژه امواج الکترومغناطیس که به وسیله اینترنت بدون سیم wifi و یا خطوط برق فشارقوی در طبیعت و محیط پیرامون منتشر می‌شود، تهدیدی جدی برای زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری و سبب انقراض نسل آن‌ها است.

کارشناسان امواج الکترومغناطیس تابش شده از وسایلی، چون آنتن‌های فرستنده اینترنت بدون سیم، رادیو، پخش تلویزیون و دیگر سامانه‌های بصری و نیز نسل‌های مخابراتی ۲، ۳ و ۴G همگی اثری منفی بر طبیعت و حیات وحش دارند.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند این امواج می‌تواند بر جهت حرکت پرندگان اثر منفی بگذارد و سبب گم کردن راه به وسیله آن‌ها شود، این امواج همچنین سبب آسیب به رشد و سلامت گیاهان می‌شود.

کارشناسان همچنین دریافتند این امواج بر زندگی حشره‌ها نیز اثر منفی می‌گذارد که نقش بسیار مهمی درگرده افشانی گیاهان و بارور کردن آن‌ها دارند.

محققان هشدار می‌دهند، رسیدگی نکردن به وضعیت امواج الکترومغناطیس می‌تواند سبب انقراض نسل بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری درسال‌های آینده درکره زمین شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، حدود ۷.۸ دهم میلیون گونه گیاهی و حیوانی در کره زمین وجود دارد که در حدود ۸۶ درصد از گونه‌های زمینی و ۹۱ درصد از گونه‌های دریایی هنوز کشف نشده‌اند.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند، درحال حاضر حدود ۱۲۰۴ گونه پستاندار، ۱۴۶۹ گونه پرنده، ۱۲۱۵ گونه خزنده، ۲۱۰۰ گونه دوزیست و ۲۳۸۶ گونه ماهی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

افزون براین، حدود ۱۴۱۴ گونه حشره، ۲۱۸۷ گونه قارچ، ۲۳۷ گونه مرجان دریایی و ۶ گونه از جلبک‌های قهوه‌ای نیز درآستانه انقراض قرار دارند.

جمعیت جهان به طور تقریبی از ۳۷۰۶ گونه مهره دار، شامل ماهی، پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان تشکیل شده است که حدود ۶۰ درصد آن درفاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ منقرض شده‌اند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند اینترنت بدون سیم و جریان فشاربرق و به طور کلی اشعه الکترومغناطیس، برای کسب و کار وتفریح انسان مفید هستند و با چشم دیده نمی‌شوند، اما اثرگذاری منفی خود را بر حیات وحش و زندگی گونه‌های گیاهی دارند.

امروزه در تمامی کشور‌های جهان و حتی مناطق دور افتاده شبکه‌های اینترنت بدون سیم و نیز کابل‌های فشار قوی برق وجود دارد که می‌تواند تهدیدی جدی برای ادامه زندگی انسان درجهانی شود که به گونه‌های گیاهی، جانوری و حشره‌ها نیاز دارد.

 

 

 

کدخبر: 382053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟