جلوگیری از گرمای جهانی از همیشه حیاتی‌تر شد

کارشناسان محیط زیست تاکید کرده‌اند که باید به هر قیمتی از اخلال در جریان اقیانوسی "گلف استریم" جلوگیری شود.یکی از کارشناسان ارشد این مطالعه در موسسه پتسدام در آلمان هشدار داد: باید به هر قیمتی از بروز وقفه و بی‌نظمی در جریان اقیانوسی گلف استریم که در کنترل اقلیم جهانی ضروری است، جلوگیری شود.

کارشناسان با بیان اینکه مشخص نیست جهان به چه میزان به بروز اختلال فاجعه‌بار در این جریان بزرگ اقیانوسی نزدیک است، اظهار داشتند: با توجه به این شرایط جلوگیری از گرمای جهانی از همیشه حیاتی‌تر است.

مشکلاتی که در گذشته در این شبکه بزرگ اتفاق افتاده تاثیرات خیلی زیادی در پیشینه وضعیت اقلیمی داشته و به طور خاص غرب اروپا را در سرازیری به سمت زمستان‌های بسیار سرد و یخبندان آسیب‌پذیر کرده‌ است. همچنین این سیستم تضعیف شده می‌تواند به وقوع طوفان‌های شدیدتر در اروپا، افزایش سریع سطح آب دریا در سواحل شرقی آمریکا و خشکسالی در مناطق آفریقا منجر شود.

گلف استریم (Gulf Stream) یک جریان اقیانوسی گرم و قوی است که در اقیانوس اطلس جریان دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، این مطالعه جدید کارشناسان و دانشمندان علوم جوی را به دلیل تاثیر فزاینده‌ای که گرمای جهانی بر جریان اقیانوسی داشته و غیر قابل پیش بینی بودن شرایط در آینده نگران ساخته‌ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟