مدل های جدید بی ام و با تغییرات زیست محیطی

ب‌ام‌و با معرفی یک سری تغییرات برای مدل‌های مختلف اروپایی خود قدم به سال 2018 گذاشته است.اول از همه اینکه باواریایی ها نسخه‌های دیزلی سری 1 تا 4 را به سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی و همچنین تکنولوژی تزریق ادبلو مجهز خواهند کرد. نسخه‌های معینی از کراس اوور X1 نیز این سیستم را به همراه سیستم اگزوز جدیدی که به کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کند دریافت خواهند کرد.

تغییرات محیط زیستی ب‌ام‌و به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا چندین مدل بنزینی نیز به فیلتر ذرات مجهز خواهند شد. این فیلتر در ماه جولای و روی مدل 220i کوپه معرفی شده اما به زودی دیگر نسخه‌های سری 2 و همچنین نسخه‌های گوناگون X1، X3، سری 4 کوپه و i8 هم از آن بهره خواهند برد.

خب صحبت از X3 شد و باید گفت نسخه جدیدی از این خودرو با نام xDrive25d عرضه خواهد شد که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو دیزل با قدرت 231 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر استفاده خواهد کرد. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل شده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.8 ثانیه‌ای را به این کراس اوور اعطا خواهد نمود.

مدل پرفورمنس X3 M40i نیز به‌صورت استاندارد از دیفرانسیل M اسپورت بهره‌مند خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید این تغییر باعث خواهد شد در X3 در عبور از پیچ‌ها دینامیک‌تر باشد.

طرفداران گیربکس دستی ناامید خواهند شد زیرا تعداد مدل‌های مجهز به گیربکس استاندارد 8 سرعته اتوماتیک در آینده افزایش خواهند یافت. ب‌ام‌و می‌گوید گیربکس استپ ترونیک خود را روی 320d xDrive سدان و تورینگ، 320d xDrive گرن توریسمو، 420 xDrive کوپه، 430i کوپه و 420d xDrive گرن کوپه نصب خواهد کرد.

همچنین مدل‌های سدان و تورینگ سری 5 نیز به زودی دارای تجهیزات استاندارد جدید شامل مه شکن‌های LED، کنترل فاصله پارک، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی 40/20/40 در مدل سدان و… خواهند بود.

سخن آخر اینکه تمامی مدل‌های ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد با سرویس‌های ConnectedDrive عرضه خواهند شد. این سرویس‌ها به مالکان اجازه می‌دهند با گوشی هوشمند خود اطلاعات خودرو یا باز و بسته بودن درب‌ها را مشاهده کنند.

اکثر این تغییرات در بهار سال میلادی جاری روی محصولات اعمال خواهند شد اما برخی نیز با آغاز ماه مارس روی خودروها نصب خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟