ثبت یک قلاده پلنگ در پارک ملی کویر گرمسار توسط دوربین های تله ای

 مدیرکل محیط زیست استان سمنان از ثبت تصویر یک قلاده پلنگ توسط دوربین های تله ای واقع در پارک ملی کویر خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار مرحله پلنگ در این منطقه مشاهده شده است.

عباسعلی دامنگیر ضمن بیان اینکه دوربین های تله ای مستقر در منطقه دره بزی پارک ملی کویر گرمسار موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ شدند، ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون تصویر پلنگ در این منطقه یکبار به صورت مستقیم و سه بار توسط دوربین های تله ای ثبت شد.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته تصویر پلنگ نیز توسط دوربین های تله ای ثبت شده بود، افزود: سال گذشته تصویر پلنگ چهار مرحله مشاهده مستقیم و توسط دوربین ها در چشمه خری پارک ملی کویر به ثبت رسید.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان تاکید کرد: از همه گردشگران و طبیعت دوستان تقاضا داریم به محض مشاهده رد یا رویت حیوانات گوشتخوار مانند یوزپلنگ و پلنگ مراتب را بلافاصله با اداره محیط زیست شهرستان مربوط اطلاع دهند.

دامنگیر اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و کمبود غذا، گونه های مختلف جانوران برای یافتن غذا به حاشیه روستاها پناه می برند که از مردم و جوامع بومی تقاضا داریم به محض مشاهده آن ها محیط زیست شهرستان را در جریان قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟