آلودگی محیط زیست مقصر مرگ یک نفر از هر ۶ نفر

به گزارش  فیوچریسم، نتایج این بررسی که با مشارکت دهها دانشمند آمریکایی، انگلیسی، تایلندی، سنگالی، اتریشی و کانادایی انجام شده و در نشریه لانسنت به چاپ رسیده نشان دهنده شدت تخریب محیط زیست و فجایع و تهدیدهای آن برای تداوم حیات بشر است.

نتایج این بررسی تکان دهنده بدان معناست که آلودگی های زیست محیطی سه برابر مالاریا، ایدز و بیماری سل انسان ها را می کشد. از ۹ میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در سراسر جهان در هر سال، ۹۲ درصد در کشورهای فقیر جهان رخ می دهد و این هم نشانه ای مهم از شکاف اجتماعی و اقتصادی موثر بر تشدید این مشکل است.

کشورهای کمتر توسعه یافته برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی دشواری های فراوانی دارند. بررسی ها نشان می دهد برای حل این مشکل به هزینه ای برابر با ۴.۶ تریلیون دلار در سال نیاز است و کشورهای مذکور قادر به تامین این مبلغ نیستند.

پرفسور فیلیپ لندریگان مدیر این پژوهش هشدار می دهد که در سال های آینده این مشکل تشدید خواهد شد و کشورهای بیشتری را که قادر به مقابله با آن نیستند در بر می گیرد. تکمیل بررسی یادشده با مشارکت ۴۰ پژوهشگر از سراسر دنیا صورت گرفته است.

بر اساس این بررسی هم اکنون ۱۶ درصد از مرگ و میرها درسراسر جهان به علت آلودگی هوا رخ می دهد و این رقم ۱۵ برابر بزرگتر از آمار مرگ و میر ناشی از جنگ و خشونت است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟