بحران آلودگی هوا در کالیفرنیا

 این کارشناسان می‌گویند که در حال حاضر کیفیت هوا در این منطقه وخیم‌تر و نامطلوب‌تر از هر زمان دیگری در گذشته است.در این حادثه Incident طبیعی که از یکشنبه شب هفته گذشته آغاز شد، منطقه وسیعی از نواحی شمالی این ایالت در آتش سوخت، دست‌کم ۳۵۰۰ ساختمان تخریب شد و حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان منطقه ناچار به تخلیه خانه‌های خود شدند.

گزارش‌های محلی حاکیست که این آتش‌سوزی‌ها دست‌کم ۴۰ کشته بر جای گذاشته و عده‌ای نیز همچنان ناپدید هستند.به رغم تلاش‌های بی وقفه بیش از ۸۰۰۰ آتش نشان برای اطفای حریق تا عصر چهارشنبه هفته گذشته تنها ۱۰ درصد یا کمتر از آتش سوزی‌های اصلی مهار شدند.

با توجه به آتش سوزی‌های شدید و وسیع و دود غلیظ ناشی از آن، کیفیت هوا در این منطقه نامطلوب‌تر از هر زمان دیگری است و آلودگی هوا تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.در برخی مناطق که آتش سوزی‌ها گسترده‌تر بوده سطح ذرات معلق به طور معمول از عدد ۲۰۰ گذشته که نشان دهنده شرایط هشدار است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی مادر نیچر نت‌وورک، در این سطح از آلودگی نه تنها افراد بیمار، ضعیف و کم سن در معرض خطر جدی قرار دارند بلکه تنفس در فضای باز می‌تواند به هر فرد سالمی آسیب برساند.

سارا هندرسون، استاد بهداشت عمومی دانشگاه بریتیش کلمبیا در این باره تاکید کرد: موضوع اصلی این است که دود حاصل از آتش سوزی‌های جنگلی برای بدن مضر است.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا نیز هشدار داده‌اند: حجم آلودگی هوایی که بر اثر آتش سوزی‌های جنگلی در این ناحیه طی دو روز این منطقه را فرا گرفته برابر با حجم آلودگی هوای ناشی از تمام وسایل نقلیه‌ای است که در یک سال در این ایالت تولید می‌شود.

در مناطقی از سانفرانسیسکو شدت آلودگی هوا پس از این آتش‌سوزی‌ها به تعطیلی مدارس و تأخیر در پروازها منجر شده است. برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که این حجم از آلودگی برابر با آلودگی هوای پکن – یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان – یا حتی بیشتر از آن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟