زیبایی های خودتان را دست کم نگیرید

شما مجموعه‌ای از چندین بخش متنوع و پیچیده از قابلیت‌ها، مهارتها، علائق، هیجانات، ویژگی‌ها، زیبایی‌ها و در نهایت ترکیبی از نقاط قوت و ضعف هستید و خودتان را باید اینطور ببینید.

به گزارش رکنا ، شما ممکن است به یک خصوصیت خود، نمره کمتر یا بیشتر بدهید (مثلا از ۱۰) اما اگر مجموع کلی ارزیابی خود را در نظر بگیرید؛ می‌بینید دیگران نیز نتایجی مشابه با شما در مجموع نقاط قوت و ضعف خواهند داشت. نه منصفانه است و نه حقیقت دارد که شما بخاطر یک یا چند نقطه ضعف، کاملا بی‌عرضه و نالایق شوید یا خود را چنین بدانید!

یک ویژگی شما بیان کننده کل وجود شما نیست؛ به همین خاطر نقاط ضعف خود را در قالب یک مجموعه بپذیرید. پذیرش نقاط ضعف شما به معنی حفظ آنها نیست؛ بلکه تا چیزی را‌ نپذیرید؛ نمی‌توانید آن را تغییر دهید! باید آگاه باشید نقطه ضعف من کل من نیست و من را که مجموعه‌ای پیچیده و بی‌شمار از صفات متفاوت هستم را تعریف نمی‌کند.

چه برداشتی از نقاط ضعف خود داشته اید؟

و چه باورهایی نسبت به نقاط ضعف خود دارید؟ زیرا باورهای شما باعث می‌شوند دیدگاه منفی نسبت به نقاط ضعف خود داشته باشید. باورهای شما حقایق غیرقابل تغییر نیستند. اگر آنها را تغییر دهید و به این باور برسید که شما هم مثل بقیه انسان ها نقص و خطا دارید و ممکن است اشتباه کنید؛ حتی در کنار ضعف‌ها می‌توانید خشنود و مثبت زندگی کنید و بهتر نیز می‌توانید ضعف هایتان را از میان بردارید یا آنها را تبدیل به فرصت کنید.

سئوال: چه چیزی در تو زیباست؟ زیبایی خودت را در چه می‌دانی؟

.مهربان بودنم؛لبخندم؛همدلی ام؛حال خوب به دیگران دادنم ؛ روابط اجتماعی ام

من همیشه دنبال حقیقتم و با خودم و اکثر اوقات تاجایی که می توانم با بقیه هم صادقم

فکر کنم اینکه نور افکن روی خودم هست.

من اگر طرز فکرهایی مثل شما اطرافم بود در سن 17 سالگی شاید هیچ موقع افسرده نمی شدم تا چندین سال ؛ آفرین به این طرز تفکر

عاشق باشیم چه زمینی چه آسمانی فقط عاشق باشیم چون فردا دیر است.

من اراده فوق العاده دارم. استعداد دارم. انگیزه دارم. باهوش بودنم پشتکاری که دارم کسی نداره در دست و پایی که دارم باهاش راه میرم

قطعا این سوال می تواند دوتا جواب داشته باشد؛ زیبایی فیزیکی و زیبایی فطرت و معنوی و قطعا هر کس اشاره ای به زیبایی ظاهری اش یا هوش و خلاقیتش می کند ولی بنده به شخصه در کنار زیبایی های فردی زیبایی روح و جسم را باور دارم چون خودم مادر یک فرزند اوتیسم هستم.

قطعا دیدگاه من و تعریف من از زیبایی با یک مادری که فرزند سالم دارد یا هر شخصی که مشکل این چنینی ندارد فرق دارد. من مادرانی را در مراکز توانبخشی دیدم که به قدری زیبا بودند که زیبایی فطرت شان ، صبر و بردباری شان زبانزد است که قطعا فرشته هستند که بال های نامرئی دارند و توصیف من از زیبایی خودم و مادران مثل خودم انسانیت است که زیباترین توصیف است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟