حجت الاسلام حمید رضا بندانی، رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی درگیری مسلحانه در سال ۱۳۹۴ فردی از طایفه بارانزهی با اسلحه ساچمه‌ای تیراندازی می‌کند که فرد خردسالی از طایفه گمشادزهی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و فوت می‌کند که قاتل دستگیر و بازداشت می‌شود.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در شعبه یک کیفری استان پرونده به شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش ارجاع شد که بلافاصله اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان تلاش خود را برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز کردند.

بندانی ادامه داد: بزرگان دو طایفه گمشادزهی و بارانزهی و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان، با برگزاری جلسات متعدد با خانواده مقتول و اشاره به نتایج مثبت گذشت در جامعه توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند که نهایتا خانواده مقتول طی جلسه‌ای از حق خود مبنی بر قصاص فرد قاتل گذشت کرده و اعلام کردند در این زمینه هیچ گونه شکایتی ندارند و خواستار مختومه شدن پرونده شدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه رسالت اصلی شورا‌های حل اختلاف برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوی است گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط خاص این استان فرهنگ صلح و سازش به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده است.

بندانی در ادامه از تلاش‌های بزرگان، معتمدان و اعضای شورا‌های حل اختلاف که در این صلح نقش بسزایی داشتند قدردانی کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟