متلاشی شدن 62 باند سرقت در زنجان / 126 قبضه سلاح کشف شد

به گزارش رکنا، غلامرضا امیدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با تاکید بر لزوم همکاری بین رسانه‌ها و نیروی انتظامی اظهار کرد: این همکاری در راستای ارتقای احساس امنیت لازم است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باید به موضوع نزاع و خشونت به عنوان یک آسیب اجتماعی توجه ویژه شود، افزود: این موضوع زمانی جلب توجه می‌کند که بدانیم 90 درصد نزاع‌ها به دلیل لحن بد روی می‌دهد و نقش لفظ بد فقط 10 درصد است.

وی به تامین امنیت عزاداری‌های ایام محرم به ویژه دستجات بزرگ اشاره و تصریح کرد: این امنیت با مشارکت 2 هزار نیرو و بدون بروز مشکل فراهم شد.

امیدی در تشریح اقدامات نیروی انتظامی طی پنج ماه گذشته از سال‌جاری گفت: طی این مدت 635 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 480 قاچاقچی دستگیر و 20 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده‌ است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان به کشف 108 درصدی جرائم سایبری اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین جرائم سایبری وقوعی در استان به ترتیب برداشت غیرمجاز، موضوعات اخلاقی، کلاهبرداری و مزاحمت‌های اینترنتی هستند.

وی به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: طی سال جاری در 48 فقره پرونده، 600 تن کالای اساسی به ارزش 500 میلیارد ریال کشف و 51 نفر هم دستگیر شده‌اند.

امیدی با تاکید بر ارتقای سطح هوشمندی پلیس برای مقابله با جرائم افزود: در این راستا 62 باند سارق، که کارشان سلب امنیت عمومی جامعه بود متلاشی شده‌ است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان کشف 126 قبضه سلاح غیرمجاز را از دیگر اقدامات پلیس عنوان و تصریح کرد: طی سال جاری پلیس یک هزار و 135 گذرنامه حج و 15 هزار گذرنامه اربعین هم صادر کرده است که در این راستا برای تسهیل امور ساعات کاری این مراکز افزایش یافته است.

وی به افزایش 96 درصدی تماس با پلیس 110 اشاره و تصریح کرد: 78 درصد از مراجعان هم به مصالحه پایدار رسیده‌اند.

کدخبر: 815345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟