عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی در زنجان دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ موسوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاهبرداری از این طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او می گوید: پس از أخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

معاملات ناآگاهانه در رابطه با ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد که شاکی از دوستان او بوده و پس از جلب اعتمادش و با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربری قربانی، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ موسوی گفت: با توجه به اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد معاملات ناآگاهانه در رابطه با ارزهای دیجیتال می‌تواند زمینه کلاهبرداری توسط افراد سود جو را مهیا کند.

او می گوید: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش  آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی و عدم اعتماد به افراد غریبه بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی برای ارتقاء سواد فضای مجازی محقق نخواهد شد

کدخبر: 777828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟