امین زاده: زنان زیادی می توانند در کابینه دولت سیزدهم قرار بگیرند

معاون پیشین رئیس جمهوری اعلام کرد که زنان زیادی امکان حضور در کابینه دولت سیزدهم را دارند. گفته می شود زنان نیز در دولت حجت الاسلام رئیسی قرار دارند. زنان سیاسی در دولت های مختلف فعالیت قابل توجهی داشته اند. دولت سیزدهم نیز می تواند از پتانسیل زنان برای حضور زنان در عرصه سیاسی حضور داشته باشند.

به گزارش رکنا، الهام امین‌زاده درباره حضور وزرای خانم در کابینه سیزدهم گفت: فکر می‌کنم قبل از اینکه بخواهیم بحث زن یا مرد بودن را مطرح کنیم؛ اگر واقعا خانم‌هایی باشند که شایستگی، تخصص و تجربه کافی برای اداره وزارتخانه‌هایی را داشته باشند قاعدتاً دولت استقبال می‌کند و از آن‌ها در حد وزارت استفاده می‌کند.

معاون پیشن رئیس‌جمهور تاکید کرد: خانم‌های زیادی هستند که بر اساس شایسته‌سالاری می‌توانند به کابینه راه پیدا کنند.

وی درخصوص این‌که رئیس‌جمهور منتخب سامانه‌ای را برای معرفی افراد برای حضور در کابینه معرفی کرد و از مردم، جناح‌ها و نخبگان کشور خواست این کار را انجام دهند، اظهار داشت: شاید این اولین باری است که رئیس‌جمهور سامانه‌ای را پیش‌بینی می‌کند برای اینکه افراد شایسته‌ای از سوی مردم با توجه به سوابق کاری و همچنین تعهد و مسئولیت‌پذیری معرفی شوند.

امین‌زاده تاکید کرد: شاید ۲۰ الی ۳۰ نفر در کابینه لازم داشته باشیم، اما حدوداً ۱۰۰ مدیر دولتی نیاز است که باید اشخاصی معرفی شوند تا با آن امکانات و اختیاری که دارند، برای کشور و مردم مفید باشند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شاهد هستیم قوا یکدست هستند و همگی به یک جناح تعلق دارند این یکدستی قوا را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: وقایع طی ۱۶ سال اخیر نشان داده که بیشتر اوقات درگیری‌های جناحی و درگیری‌های قوا باعث شده است امور کشور و مشکلات و نیازهای مردم به حاشیه برود.

معاون پیشین رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:  اختلافاتی که بین قوا بوده است متاسفانه انرژی و وقت سه قوه را صرف مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت کرده است، با یکدست شدن قوا شاید این افق روشن را بشود پیش‌بینی کرد که مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزئی کنار بروند و هر سه قوه بتوانند روی مسائل اصلی تمرکز کنند و کشور را به یک رشد و شکوفایی ویژه رهنمون کنند./ایلنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟