آتشفشان های فعال و توریست های شجاع

1- آسو، ژاپن

73490_470
کوه های آتشفشانی آسو و فوجی از جمله کوه های فعال در ژاپن هستند؛ با این تفاوت که آسو خطرناک تر است و دهانه بزرگتری نسبت به فوجی دارد. این کوه آتشفشانی یک مرکز گردشگری مهم در کشور ژاپن است و گازهای سمی و خطرناکی همه روزه از آن متصاعد می شود. با این حال از تعداد گردشگرانی که به این کوه آتشفشانی سفر می کنند، کم نشده است، قطار و تله کابین مسافران را به آسو می رساند.

2. جزیره سفید، خلیج بلینتی، نیوزیلند

12

این کوه آتشفشانی ۳۲۱ متر از سطح دریا و ۱۶۰ متر از عمق آن بالاتر است. در کنار این کوه آتشفشانی، یک شکاف وجود دارد که گردشگران می توانند بدون نیاز به کوهنوردی، مستقیم خود را به این کوه برسانند. این جزیره در ۴۹ کیلومتری نیوزیلند قرار گرفته و در سال ۲۰۱۲ فوران کرد. دیدن بخارهای گاز متصاعد از دهانه این آتشفشان، صخره های گرم و برکه های اسیدی، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد‌.

3. اتنا، سیسیل، ایتالیا
73492_195

گدازه های کوه اتنا که در گذر زمان سنگی شده اند، گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. گدازه های به جای مانده از فوران های پیشین تا نزدیکی شهرها و روستاهای اطراف آن کشیده شده است. در سال ۱۶۶۹ شهر کاتانیا و روستاهای مجاور آن بر اثر فوران این کوه آتشفشانی به طور کامل محو شد و از بین رفت.

4. وزوو ( وزوویوس)، ناپل، ایتالیا
73493_698

این کوه آتشفشان با وجود این که از سال ۱۹۴۶ فعال نشده است، یکی از خطرناک ترین کوه های آتشفشانی دنیا به شمار می رود. دهانه آن در ارتفاع ۱۲۸۱ متری بالاتر از سطح دریاست. وزوو یکی از تاریخی ترین کوه های آتشفشانی جهان است که در متون و کتب بسیاری از آن نام برده شده است. اولین طغیان آن ۷۹ سال پیش از میلاد مسیح بوده که شانزده سال به درازا کشیده شده است. شهر بومبی و هیرکولنیوم بر اثر انفجار این کوه آتشفشانی در زیر خاک مدفون شده اند.

5. استرومبولی، سیسیل، ایتالیا

73494_880

این کوه آتشفشانی در سیسیل ایتالیا قرار گرفته و ۹۲۴ هزار متر از سطح دریا بالاتر است. این کوه آتشفشانی یکی از پرفوران ترین کوه آتشفشانی دنیاست. بالا رفتن از آن سه ساعت طول می کشد و البته خطر جانی هم در پی دارد.

کدخبر: 230559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟