با خواب آلودگی پاییز و زمستان چه کنیم؟

به گزارش رکنا، رضا زاد اسماعیلی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در فصل سرما به دلیل افزایش رطوبت هوا در افرادی که طبع بلغم دارند،میزان سردی در آن‌ها افزایش پیدا کرده و تمایل به خواب در آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای طبع سودا هستند نیز به دلیل داشتن طبع سرد و خشک با بروز سرما، میزان کم تحرکی سلول‌های بدن آن‌ها افزایش یافته و همین امر سبب افزایش سرد مزاجی و به دنبال آن افزایش خواب آلودگی، کسالت، خستگی و ضعف و بی حالی در آن‌ها می‌شود.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چنین افرادی که دارای طبع سرد و خشک هستند برای جلوگیری از بروز خستگی و خواب آلودگی لازم است تدابیری اندیشیده و برنامه غذایی و فعالیت‌های روزانه خود را با محوریت خاصی تنظیم کنند.

زاد اسماعیلی در خصوص برنامه غذایی مناسب برای این افراد اظهار داشت: این افراد بهتر است در برنامه‌های غذایی خود از مصرف مواد غذایی مورد استفاده در فصل بهار و تابستان خودداری کرده و از غذاهایی که طبیعت گرم دارند، همچون میوه‌هایی مانند سیب، انجیر، هویج و مغزها همانند بادام زمینی مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: گرم کردن بدن با ورزش‌ها و نرمش‌های ورزشی و ایستگاهی برای جاری شدن خلط سرد کننده در بدن مانع از ایجاد خستگی و خواب‌ آلودگی در خود شوند.

وی بیان کرد: افرادی که در فصول سرد دچار خواب آلودگی در فصول سرد سال می‌شوند، باید توجه کنند که ادامه این روند سرد کننده در بدن عامل بسیاری از بیماری‌ها در بدن است.

زاد اسماعیلی گفت: افرادی که به دلیل سرد مزاجی در فصول سرد دچا خواب آلودگی می‌شوند باید دقت کنند که بر افکار خود کنترل داشته و روحیه خود را با جملات مثبت گرم و شاداب نگه دارند، چراکه طرز فکر در هوشیاری و شادابی شما در طول روز بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی در خصوص مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر در هوشیاری افراد سرد مزاج، گفت: مصرف هر روزه ارده کنجد، شیره انگور یا شیره خرما، اضافه کردن ادویه‌های گرم همچون دارچین در دمنوش‌ها صبحگاهی مانند دمنوش نعنا، بهار نارنج و یا استوخدوس و یا مصرف عسل که نقش بسیار موثری در گرم نگه داشتن بدن دارد و یا خوردن جوشانده پودر دارچین به همراه عسل و نیز خوردن ۴ مغز برای افرادی که در فصول سرد سال دچار خواب‌آلودگی می‌شوند، بسیار موثر است.

زاد اسماعیلی بیان کرد: مصرف چند قطره لیموترش به همراه دمنوش‌های مصرفی خود سبب افزایش راندمان کاری، افزایش سیستم ایمنی بدن و نیز افزایش هوشیاری افراد در طی روز و در حین انجام فعالیت ‌های روزانه و کاهش طبع سردی در این افراد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 231518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟