سامسونگ نخستین پردازشگر گرافیکی خو را توسعه داد

اولین بار در سال 2015 بود که با گزارش هایی پیرامون تمایل سامسونگ برای تولید پردازشگر گرافیکی اختصاصی جهت استفاده در چیپست های اگزینوس مواجه شدیم. اما پس از تأخیرهای به وجود آمده در توسعه چیپ مذکور، این شرکت تصمیم گرفت تا قراردادی را با کمپانی ARM جهت استفاده از GPUهای آنها در سیستم-روی-چیپ های اگزینوس امضا کند. سال گذشته هم گزارش هایی از رایزنی شرکت کره ای با انویدیا و AMD پیرامون پتنت های مرتبط با GPU خواندیم.

گفتنی است شایعاتی که اخیراً منتشر شده اند، نشان می دهند سامسونگ در حال حاضر پردازشگر گرافیکی خود را «S-GPU» می نامد و انتظار می رود که شاهد حضور آن در چیپست های اگزینوس سال آینده کمپانی کره ای باشیم.

لازم به اشاره است که سامسونگ هم اکنون هسته های پردازشی سفارشی (بر پایه «ARMv8 ISA» کمپانی ARM) و چیپ های رادیویی و مخابراتی خانگی خود را تولید کرده و با استفاده از «S-GPU» در چیپست های سال آینده اگزینوس، یک سیستم-روی-چیپ کاملاً سفارشی سازی شده همانند محصولات کوالکام را راهی بازار Store خواهد کرد.

ناگفته نماند نسل نخست پردازشگرهای گرافیکی سامسونگ می بایست از نسل حاضر توسعه یافته توسط ARM، PowerVR و کوالکام قدرتمندتر باشد تا بتواند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حسام الدین جعفری

 

کدخبر: 271762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟