این دو آیفون از iOS 11 پشتیبانی نمی کنند

اگرچه ظاهری تازه و یک اپ استور باز طراحی شده دارد ولی میانه اش با دستگاه ها و اپ های ۳۲ بیتی جالب نیست. در سال های اخیر آیفون و آیپدهای اپل از پردازنده های ۶۴ بیتی استفاده کرده اند که اجازه اجرا شدن اپ ها با سرعت بیشتر را به کاربر داده است. حالا، قدیمی ترین موبایل و تبلت اپل که از iOS 11 پشتیبانی می کنند، نسل اول از آیپد ایر (۲۰۱۳) و آیفون 5s هستند؛ آیفون 5s از چیپست A7 بهره می برد که مجهز به اولین پردازنده ۶۴ بیتی در دنیای موبایل بود.

همانگونه که ذکر شد، آپدیت iOS 11 به آیفون 5 و 5C و همچنین آیپد ۴ نمی رسد ولی جدا از قابلیت های جدید، نکته ای مهم تر هم وجود دارد و آن دریافت نکردن به روز رسانی های امنیتی است و در صورتی که شخص یا گروهی بتواند راهی برای هک کردن این دو موبایل قدیمی پیدا کند، این دستگاه ها برای همیشه نا امن باقی می مانند و اپل دست به آپدیت آنها و رفع باگ نمی زند.

از سوی دیگر هنوز هم تعدادی از اپ ها و بازی های موجود در اپ استور، ۳۲ بیتی هستند که تمام آنها هم در iOS 11 قابل استفاده نخواهند بود و توسعه دهنده اپلیکیشن ها باید اپ خود را به روز رسانی و از دستورالعمل های جدید اپل استفاده کند تا در نهایت شما بتوانید آن را روی آیفون یا آیپدی که مجهز به iOS 11 کرده اید، نصب نمایید.

iOS 11 احتمالاً در ماه پایانی تابستان امسال در قالب یک به روز رسانی رایگان به دست تمام کاربرانی آیفون 5s (و مدل های جدیدتر) و آیپد ایر (و مدل های جدیدتر) خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟