شهباززاده قید حضور در تراکتورسازی را می‌زند؟

از آغاز فصل نقل‌وانتقالات زمستانی، شایعاتی به گوش می‌رسید که باشگاه تراکتورسازی به دنبال جذب سجاد شهباززاده است. شهباززاده که قرار بود در لیگ شانزدهم هم برای تیم استقلال توپ بزند، در ابتدای فصل جاری به یک‌باره سر از ترکیه درآورد و با تیم آلانیا اسپور به توافق رسید. مهاجم استقلالی‌ها پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره توانست رضایت‌نامه‌اش را از استقلال بگیرد و راهی ترکیه شود.

استقلالی‌ها ابتدا مخالف جدایی شهباززاده بودند و چند روزی با او صحبت کردند تا شاید بتوانند او را از رفتن به ترکیه منصرف کنند. مذاکرات استقلالی‌ها اما با شهباززاده به جایی نرسید و مهاجم استقلالی‌ها شرایط موجود را خسته کننده خواند. بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که دل شهباززاده با این تیم نیست. همه این صحبت‌ها و اتفاقات دست‌به‌دست هم داد تا رضایت‌نامه سجاد شهباززاده برای آلانیا اسپور ترکیه صادر شود.

سجاد به ترکیه رفت، همان طور که مهدی طارمی و رامین رضاییان رفته بودند. سرنوشت شهباززادهِ استقلال اما با طارمی و رضاییانِ پرسپولیس متفاوت بود. مهاجم استقلال، شماره ۸ آلانیا اسپور را صاحب شد و در ابتدا هم در مصاحبه‌هایی اعلام کرد که از شرایطش در ترکیه راضی است و به هیچ عنوان، به بازگشت به ایران فکر نمی‌کند. با وجود مصاحبه‌های ابتدایی، ترافیک در خط حمله آلانیا اسپور فرصت کمی در اختیار شهباززاده برای بازی کردن قرار می‌داد. آلانیا اسپور هم با جذب یک مهاجم برزیلی که رقیب اصلی شهباززاده به حساب می‌آمد، مهاجم استقلالی‌ها را به یک سکونشین محض تبدیل کرد؛ سکونشینی‌هایی که شهباززاده را کلافه کرده بود.

همه این اتفاقات دست‌به‌دست هم داد تا شهباززاده هم در مسیر برگشت به ایران قرار بگیرد. او در چند مقطع از مسئولان آلانیا اسپور درخواست رضایت‌نامه کرد. حتی گل تماشایی‌اش در هفته شانزدهم لیگ ترکیه برابر گالاتاسرای و انتخابش به عنوان بهترین بازیکن دیدار آلانیا اسپور - گالاتاسرای هم نتوانست مانع از نارضایتی شهباززاده از حضور در ترکیه شود. از طرفی دیگر، پیشنهادهای رسمی و غیر رسمی استقلالی‌ها به شهباززاده، او را بیشتر از قبل برای جدایی از آلانیا اسپور ترغیب می‌کرد.

شهباززاده هرچقدر تلاش کرد از آلانیا اسپور جدا شود، نتوانست. هنگامی که حتی مسئولان آلانیا اسپور نیز برای جدایی او چراغ سبز نشان دادند، زمان نقل‌وانتقالات لیگ ترکیه به اتمام رسیده بود و شهباززاده حتی اگر از آلانیا اسپور جدا می‌شد، باید تا نیم‌فصل بیرون می‌ماند. در نهایت، جدایی شهباززاده از آلانیا اسپور و بازگشت این مهاجم به استقلال، به نیم‌فصل موکول شد.

شاید به نوعی شهباززاده برای پایان نیم‌فصل و بازگشت به استقلال لحظه‌شماری، و روزهای بدش در آلانیا اسپور را با آرزوی درخشش دوباره در استقلال تحمل می‌کرد. هفته گذشته اما اتفاقی افتاد که هیچ‌کس، نه استقلالی‌ها و نه خود سجاد شهباززاده فکرش را هم نمی‌کردند. استقلال به دلیل بدهی‌اش به برخی بازیکنان خارجی از حضور در نقل‌وانتقالات زمستانی محروم شد. با این حکم، استقلالی‌ها نمی‌توانستند حتی قرارداد آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف را که با آنها به توافق رسیده بودند ثبت کنند، چه برسد به سجاد شهباززاده‌ای که حتی جدایی‌اش از آلانیا اسپور در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

با محرومیت استقلال از حضور در نقل‌وانتقالات زمستانی، پای تراکتورسازی به داستان شهباززاده و استقلال باز شد. تراکتوری‌ها که از مدت‌ها پیش به درخواست امیر قلعه‌نویی به دنبال سجاد شهباززاده بودند، برای جذب این مهاجم مصمم‌تر شدند. نمایندگان تراکتورسازی با سفر به ترکیه، مذاکراتشان را با باشگاه آلانیا اسپور آغاز کردند. مسئولان باشگاه ترکیه‌ای،‌ برای صدور رضایت‌نامه شهباززاده ابتدا درخواست مبلغی هنگفت کردند. مذاکرات ادامه پیدا کرد و در نهایت باشگاه آلانیا اسپور حاضر شد رضایت‌نامه بازیکن ایرانی‌اش را برای تیم تراکتورسازی به صورت رایگان صادر کند.

با این مذاکرات، شهباززاده در یک قدمی حضور در تراکتورسازی قرار گرفت. خیلی‌ها حضور او را در تبریز قطعی دانستند. برخی دیگر نیز در فضای مجازی به مهاجم جدید تراکتورسازی خوش‌آمد گفتند. با گذشت دو روز از تایید مذاکرات باشگاه تراکتورسازی با سجاد شهباززاده، هنوز خبری از حضور این بازیکن در تبریز نشده است.

از باشگاه تراکتورسازی خبر می‌رسد که شهباززاده تمایل چندانی برای حضور در تراکتورسازی ندارد. اولویت اصلی این بازیکن، تیم استقلال است. از طرفی دیگر، پایان وقت اداری امروز (دوشنبه)، آخرین مهلت تیم استقلال برای تغییر رأی فیفا است. هر چند نامه‌نگاری‌های استقلالی‌ها با فیفا فعلا به جایی نرسیده و آنها جوابی به باشگاه ایرانی نداده‌اند. در حال حاضر نیز بعید به نظر می‌رسد که فیفا رأی خودش را تغییر بدهد و استقلال موفق به جذب بازیکن در نقل‌وانتقالات زمستانی شود چرا که احتمال تغییر رأی نزدیک صفر درصد است.

در حال حاضر، شهباززاده در دو راهی قرار گرفته است. این مهاجم یا مجبور است در ترکیه بماند و بیشتر تبدیل به یک تماشاگر برای تیم آلانیا اسپور شود یا به تراکتورسازی بپیوندد که طبق شنیده‌ها، تمایل چندانی برای حضور در این تیم ندارد. باید دید شهباززاده در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟