وابستگی ترامپ به گوشی قدیمی اش

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور جدید آمریکا همچنان مصر است از گوشی قدیمی خود استفاده کند. گوشی قدیمی او سامسونگ گلکسی S3 است و 5 سال از عمر آن می‌گذرد. پیش از مراسم تحلیف گفته می‌شد دونالد ترامپ Trump باید این گوشی را تحویل مقامات امنیتی بدهد و از یک گوشی بسیار ساده استفاده کند که نه می‌توان با آن عکس گرفت نه متنی با آن ارسال کرد و نه از اینترنت آن استفاده کرد و فقط شماره تعداد محدودی از افراد در آن ثبت می‌شود.

اما نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که ترامپ همچنان از گوشی قدیمی‌اش استفاده می‌کند. عمر گوشی او نشان می‌دهد که قابلیت به‌روزرسانی ندارد و نرم‌افزارهای امنیتی را نمی‌پذیرد و قاعدتاً خطرات بالقوه‌ای همچون هک شدن را با خود دارد. ترامپ پیش از 20 ژانویه و در طول فعالیت‎های انتخاباتی تمام توییت‌های خود را از همین گوشی گلکسی ارسال می‌کرد اما پس از آغاز به کار رسمی در کاخ سفید و به دست گرفتن اکانت ریاست جمهوری، پست‌ها توسط فرد دیگری و از دستگاه دیگری منتشر می‌شود گرچه خود او نیز گه‌گاه به این کار مبادرت می‌ورزد.خبر استفاده از گوشی قدیمی ترامپ اولین بار هفته گذشته منتشر شد. آسوشیتد پرس مدعی شد با یک شماره قدیمی با گوشی وی تماس گرفته و در کمال ناباوری وی به آن جواب داده است. ترامپ تنها رئیس جمهوری نیست که مشکل استفاده از تلفن همراه را دارد. پیش از او باراک اوباما در هنگام ورود به کاخ سفید در سال 2009 اصرار داشت از بلک‌بری خودش استفاده کند و در نهایت نیز موفق شد به شرط اینکه زیر نظر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا باشد. اما تفاوت بزرگ او با ترامپ این بود که پاسخ شماره‌های ناشناس را نمی‌داد.

ایراد دیگری که این روزها بر ترامپ وارد می‌شود این است که علیرغم شعارهای مکرر او بر استفاده از تولیدات داخلی، تلفن همراه خود او محصول کشور کره است. شعار "آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن" یکی از شعارهای معروف ترامپ در طول تبلیغات انتخابات و پس از آن بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 240893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟