زنان خانه دار چقدر کالری می سوزانند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نیم ساعت جارو کشیدن، به میزان کالری های دریافتی از یک قوطی نوشابه، کالری می سوزاند؟

برای کسانی که با بی میلی، کارهای خانه را انجام می دهند، اطلاع این موضوع که برای انجام کارهای خانه باید کالری قابل توجهی را سوزاند، ممکن است به یک انگیزه تبدیل شود.
خانه داری اغلب کاری خسته کننده و کسالت آور در نظر گرفته می شود و تمرین و تحرک مفیدی که در پشت انجام کارهای خانه نهفته است، مورد غفلت و فراموشی قرار می گیرد. شرکت در کلاس های ورزشی، تنها راه سوزاندن کالری و کاهش وزن نیست؛ اما یک فرد بزرگسال با وزن تقریبی 68 کیلوگرم برای انجام کارهای خانه چه مقدار کالری می سوزاند؟ با تابناک باتو همراه باشید تا جواب این پرسش را پیدا کنید.

نظافت 

شما برای انجام امور نظافتی سبک مانند گردگیری و یا آویزان کردن لباس ها، حدود 171 کالری در هر ساعت انرژی مصرف خواهید کرد، ولی اگر شدت این کارها افزایش یابد، کالری بیشتری را خواهید سوزاند. بنابراین به یاد داشته باشید که کالری مصرف شده برای انجام نظافت برابر با کالری 4 کولوچه کوچک یافاست.

جارو کشیدن

jhiyop486

جارو زدن گرد و خاک کف آشپزخانه و یا برگ های ریخته شده در پاسیو در هر ساعت می تواند حدود 269 کالری بسوزاند؛ به این معنا که هر نیم ساعت جارو زدن برابر با 135 کالری می سوزاند. حدوداً به اندازه انرژی موجود در یک قوطی نوشابه.

جابجایی اسباب و اثاثیه

هر چند چیدمان دوباره وسایل و اسباب منزل، اغلب کار سخت و دشواری است، علاوه بر تغییر دکوراسیون، منفعت های دیگری نیز دارد که سوزاندن 408 کالری از جمله این منفعت هاست؛ بنابراین، یک ساعت فنگ شویی و تغییر دکوراسیون به اندازه 50 دقیقه بازی تنیس، کالری خواهید سوزاند.

باغبانی
در حالی که باغبانی در فصل سرما کمی مخاطره آمیز است، به محض رسیدن بهار، دستکش های خود را بپوشید و به باغچه خود رسیدگی کنید که این کار حدود 339 کالری می سوزاند. اگر یک ساعت از ماشین چمن زنی استفاده کنید، حدود 376 کالری انرژی مصرف خواهید کرد. چیزی بیش از انرژی دو بطری ماء الشعیر!
tyhj_485

نقاشی و رنگ آمیزی اتاق
اگر برای سال جدید، قصد رنگ آمیزی و تغییر دکوراسیون خانه را دارید، باید از سوزاندن 306 کالری خوشحال باشید. اگر این کار به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و اغلب هم همینطور است و حدود 4 ساعت زمان می برد، یعنی اینکه 1200 کالری انرژی می سوزانید که به اندازه کالری دو همبرگر بزرگ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 240118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟