فروش بلیت‌های آنلاین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد

به گزارش ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره‌ی موسیقی فجر، حامد عنقا، مدیر سامانه‌ی کنسرت آنلاین کشور «حام»، ضمن اعلام این خبر گفت: «بلیت‌فروشی اجراهای زنده و آنلاین سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر از طریق سامانه کنسرت آنلاین «حام» آغاز شد و علاقه‌مندان برای تماشای اجراهای جشنواره به‌صورت زنده و آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت www.e-haam.ir نسبت به خرید بلیت‌ها اقدام کنند.»

* مسعود فروتن کارگردان پخش زنده اجراهای جشنواره

عنقا درباره قیمت بلیت‌های آنلاین جشنواره نیز گفت: «بر اساس توافقی که با ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر صورت گرفته، قیمت تمامی اجراهایی که به صورت زنده و آنلاین پخش می‌شود یکسان و به قیمت 3000 هزار تومان خواهد بود.»

مدیر سامانه‌ی کنسرت آنلاین درباره کارگردان اجراهای آنلاین جشنواره نیز گفت: «مسعود فروتن، از هنرمندان پیشکسوت عرصه سینما Cinema و تلوزیون، کارگردانی اجراهایی که به صورت آنلاین پخش می‌شود را بر عهده خواهد داشت.»

عنقا ادامه داد: «تمامی مخاطبان و علاقه‌مندان به اجراهای موسیقی جشنواره موسیقی فجر در اقصا نقاط ایران و با حداقل سرعت 256 کیلو بایت بر ثانیه می‌توانند برای اولین بار همزمان با تهران به تماشای اجراهای جشنواره موسیقی فجر بنشیند.»

*کاربران با حداقل سرعت تصاویر را بدون کوچکترین اشکال دریافت کنند

محمد پرویزی مدیر کارگروه فنی «حام» نیز در این ارتباط گفت: «برای تماشای اجراهای زنده از طریق سامانه حام، مهم نیست کاربران از طریق چه شرکتی به اینترنت متصل می‌شوند. چرا که با اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده توافق داشته‌ایم و سرورهای CDN را در این شرکت‌ها مستقر کرده‌ایم تا کاربران بتوانند از هر شرکتی که اینترنت دریافت می‌کنند، اجراهای جشنواره را با حداقل سرعت 256 کیلوبایت بر ثانیه، تصاویر بدون کوچکترین اشکالی دریافت کنند.»

وی ادامه داد: «کاربرانی که از اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنند، حتماً یک جا مستقر شوند تا در دریافت تصاویر با اختلالی مواجه نشوند. چرا که ممکن است در حین حرکت اینترنت تلفن همراه با نواسان روبه‌رو شود و تصاویر ارسالی را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین اگر کاربران از اینترنت موبایل‌های خود استفاده می‌کنند، بهتر است در جایی ثابت مستقر شوند تا تصاویر را به بهترین شکل دریافت کنند.»

*امکان تست برای کاربران

مدیر کارگروه فنی «حام» با اشاره به قرار دادن امکان تست اجرا برای مخاطبان در سامانه حام، گفت: «ما در سامانه کنسرت آنلاین کشور، امکان تست برای کاربران قرار دادیم. به این ترتیب که کاربر وقتی به سامانه برای خرید بلیت مراجعه می‌کند، ابتدا می‌تواند امکان تماشای اجرای زنده را با اینترنتی که در اختیار دارد، تست کند و اگر از سرعت و کیفیت تصویر مطمئن شد، اقدام به خرید بلیت کند. البته اگر مرورگرهای کاربران قدیمی باشد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، به همین منظور به کاربران پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی آسان‌تر از مرورگرهای «فایِرفاکس» و «کروم» استفاده کنند. در واقع کاربران با امکان تست می‌توانند بفمهند که دسترسی‌شان به تماشای اجراهای زنده جشنواره با چه کیفیتی خواهد بود و اگر رضایت آنها را جلب کرد، می‌توانند بلیت اجراها را خریداری کنند.»

150 هزار کاربر می‌توانند همزمان اجراهای جشنواره را ببینند

پرویزی گفت: « ما در شهرهای بزرگ نیز سرورهای خودمان را مستقر کردیم که مخاطبان شهرستانی راحت بتوانند به اجراهای جشنواره موسیقی فجر دسترسی داشته باشند. ما برای هر اجرا همزمان می‌توانیم تا 150 هزار کاربر را پوشش دهیم. در کنسرت‌های آنلاینی که پیش از این نیز برگزار شده بود، به عدد 30 هزار کاربر همزمان رسیدیم و با توجه به توسعه زیرساخت‌ها برای جشنواره، هم اکنون به‌راحتی تا 150 هزار کاربر می‌توانند هر یک از اجراهای جشنواره را به صورت همزمان و بدون ایجاد هیچ مشکلی تماشا کنند.»

*هماهنگی با اپراتورها و مخابرات

پاشایی، مدیر کارگروه مخابراتی «حام» نیز اعلام کرد: «همه مخاطبین آنلاین از ابزارها و شبکه‌های مخابراتی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین نیاز بود برای عرضه خدماتی با کیفیت با اپراتورهای موبایل کشور و شبکه‌های مخابراتی که اینترنت مردم را تأمین می‌کنند، هماهنگ شویم. در این راستا شرکت زیرساخت مخابرات همکاری بسیار خوبی با مجموعه‌ی ما داشت و از پروژه حمایت کرد.»

وی ادامه داد: « با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شبکه ملی باید معطوف به تولید محتواهایی باشد که در این شبکه عرضه می‌شود. شرکت مخابرات کمک کرد و برای اولین‌بار پخش زنده‌ی موسیقی عملیاتی شد، اپراطورها را با ما هماهنگ کردند که حجم عظیم اطلاعات بدون هیچ مشکلی همزمان با پخش زنده به دست مخاطب برسد. مخاطبان ما هم بر این اساس و با هماهنگی‌هایی که با مخابرات و اپراطورهای تأمین‌کننده‌ی اینترنت انجام شده و همینطور با همکاری شرکت زیرساخت، تصاویر بسیار باکیفیت را دریافت خواهند کرد.»

*نمایش ظرفیت شبکه ملی اطلاعات

پاشایی تصریح کرد: «سرویس «حام» در واقع ظرفیت شبکه ملی اطلاعات کشور را نشان می‌دهد. اگر زیرساخت وجود داشته باشد و محتوایی در آن عرضه نشود مردم متوجه نمی‌شوند که شبکه‌ی ملی اطلاعات با اینترنت عادی که عرضه می‌شود، چه تفاوت‌هایی دارد. وقتی محتوایی با این کیفیت عرضه می‌شود مخاطبان ما متوجه می‌شوند که چه سرمایه‌گذاری ارزشمندی در حوزه‌های زیرساخت کشور انجام شده است.»

مدیر کارگروه مخابراتی حام در پایان عنوان کرد: «با توجه به تمهیداتی که قبلاً از طرف اپراطورها و تیم فنی اندیشیده شده، هیچ نگرانی فنی در ارائه‌ی سرویس نخواهد بود. قطعاً دریافت تصاویر با کیفیت و تماشای زنده‌ی کنسرت‌ها برای مخاطبان ما دور از انتظار است و قطعاً با تماشا و استفاده از این سرویس، متوجه خواهند شد که در داخل کشور با حداقل سرعت اینترنت نیز می‌توانند تصاویری باکیفیت دریافت کنند. امیدواریم با ارائه سرویس‌های اینچنینی اعتماد مخاطبان نسبت به توانایی و ظرفیت‌های داخلی جلب شود.»

پخش آفلاین اجراها

حامد عنقا، طراح و مدیر سامانه‌ی کنسرت آنلاین کشور، در ادامه گفت: «با توجه به زمان بسیار بسیار کمی که برای انجام این پروژه‌ی ملی داشتیم، تیم مجرب و پُرتعداد مجموعه کنسرت آنلاین حام، با تلاش شبانه‌روزی تمام سعی خود را برای ایجاد بالاترین کیفیت برای این رویداد ملی به کار بسته است.»

عنقا با گلایه از دست‌اندازی‌های بی‌دلیل و برخی ناهماهنگی‌ها گفت: «هنوز در بخشی‌هایی از جامعه فرهنگی ما عدم تفاهمی درباره‌ی دست پیداکردن به فضاهای جدید وجود دارد که امیدواریم با همراهی برخی از مسئولان فرهنگی بتوانیم همچون دیگر جوامع از ظرفیت‌های موجود عصر حاضر به نفع پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری و رسیدن به عدالت اجتماعی و قراردادن فرهنگ و هنر Art در سبد خانواده‌ها دست پیدا کنیم.»

وی در پایان گفت: «با توجه به اینکه سامانه کنسرت آنلاین برای حمایت بیشتر جشنواره موسیقی فجر به میدان آمده است، علاوه بر پخش زنده اجراهای برگزیده و همزمان سالن‌های مختلف، اقدام به پخش با تأخیر برنامه‌های سانس‌های مختلف جشنواره کرده است و با تصویربرداری و طی مراحل فنی مخاطبانش را در جریان تمام اتفاقات این رویداد بزرگ قرار خواهد داد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟