ایفون 8 این بار با چهره ای متفاوت

شایعات مختلف در مورد آیفون ۸ با سرعت زیادی در حال منتشر شدن هستند؛ اگر چه برای اطمینان یافتن از صحت این اطلاعات مختلف، باید تا سال آینده صبر کنیم. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که بلندگوهای این گوشی نسبت به آیفون ۷ کوچکتر خواهد بود که باعث نازک تر شدن گوشی می شود. اپل تصور می کند که گوشی های نازک تر بهتر هستند. البته کم شدن ضخامت گوشی ها هم تا حد مشخصی می تواند ادامه پیدا کند.
اپل دو سال پیش یک پیتنت (حق اختراع) با عنوان "Mechanically actuated panel” را به ثبت رساند که با بهره گیری از آن می تواند اندازه بلندگوهای گوشی های آیفون را تا میزان زیادی کاهش دهد. این پیتنت به توضیح در مورد وسایلی می پردازد که دربردارنده محفظه ای هستند که بخشی از سیستم صوتی است. در این سیستم صوتی یک پانل وجود دارد که دربردارنده چند پانل دیگر است. هر کدام از این پانل ها دارای یک عمل کننده مکانیکی هستند که به آن ها متصل شده است.
چنانچه اپل چنین سیستمی را در گوشی های آیفون ۸ به کار ببرد، بلندگوهای این گوشی می توانند بدون استفاده از میکرو درایورها (هدایت کنندگان بسیار کوچک)، صدای با کیفیتی داشته باشند. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا استفاده نکردن از این میکرو درایورها باعث می شود ضخامت گوشی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. احتمال دیگر این است که ضخامت گوشی کاهش پیدا نکند و فضای ایجاد شده ناشی از کاهش اندازه بلندگوها، برای موارد دیگری همچون افزایش اندازه باتری مورد استفاده قرار گیرد و با بزرگتر شدن باتری، طبیعتاً میزان ذخیره سازی انرژی آن نیز افزایش پیدا می کند. البته این حق اختراع مربوط به دو سال پیش بود و ممکن است هرگز مورد استفاده قرار نگیرد.
اپل امسال از آیفون ۷ رونمایی کرد و نظر تحلیلگران این بود که به اندازه کافی خوب بود؛ اما قطعا سال آینده انتظار طرفداران گوشی های آیفون، سرمایه گزاران و تحلیلگران افزایش پیدا می کند و اپل نیز باید سطح کیفی کار خود را ارتقا دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 236710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟