راه اندازی بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در هند

به گزارش رکنا، بزرگترین مزرعه پنل‌های خورشیدی جهان در یک منطقه واحد در جنوب هند فعالیت خود را آغاز کرد تا انسان بیش از هر زمان دیگر بتواند از انرژی‌های تجدیدپذیر نیازهای خود را تامین کند.

این مزرعه بزرگ که می‌تواند معادل 648 مگاوات انرژی الکتریسیته تولید کند،‌ بیش از 2.5 میلیون قطعه پنل خورشیدی را در خود جا داده است و در مجموع این ماژول‌ها در کنار یکدیگر فضایی به وسعت 10 کیلومتر مربع را اشغال کرده‌اند. این اقدام دولت هند را یک قدم به هدف اصلی آن برای تامین انرژی مورد نیاز مردم از منابع تجدیدپذیر نزدیک‌تر کرده است.

ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در طول 8 ماه به انجام رسید و برای راه‌اندازی آن بیش از 662 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد.

پیش از این بزرگترین مزرعه پنل‌های خورشیدی جهان در دو نقطه مجزا از کالیفرنیا واقع شده بود که در مجموع 550 مگاوات انرژی تولید می‌کرد.

دولت هند طرحی را با نام «ماموریت ملی خورشیدی» تعریف کرده است که به موجب آن تا سال 2022 میلادی در این کشور 20 گیگاوات انرژی الکتریسیته از خورشید به دست می‌‌آید. این طرح در اوایل هزاره سوم تعریف شده بود و دولت هند سال گذشته با یک به‌روزرسانی اعلام کرد در سال 2022 میلادی می‌تواند 100 گیگاوات انرژی خورشیدی تولید کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 231620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟