چگونه جنس لوازم فلزی را متناسب با نیازهای‌مان انتخاب کنیم؟

پیش از شروع طراحی یک نقشه راه داشته باشید. ابتدا تصمیم بگیرید که قرار است لوازم نصب جدید به آنهایی که در خانه موجودند اضافه شوند و یا همه آنها از ابتدا انتخاب می‌شوند. بر طبق توصیه طراحان داخلی، اگر می‌خواهید از سبک‌های مختلف لوازم استفاده کنید، برای همه آنها، یک نوع پرداخت رویه را انتخاب کنید تا با هم هماهنگ شوند.

انتخاب جنس اصلی
پرداخت رویه وسایل فلزی، ظاهر کلی آنها را مشخص می‌کند. اما چیزی که در زیر آن وجود دارد، دلیل اصلی تفاوت قیمت و دوام و طول عمر آنها است.

برنج
لوازم برنجی واقعی به دلیل قیمت بالا، بسیار کمیاب هستند. اما کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند، این مصالح را انتخاب می‌کنند، چون طول عمر بالایی دارد. برنج سطحی نرم و متراکم دارد که در مقابل سوراخ شدن و زنگ زدگی مقاومت بالایی خواهد داشت. البته باید قبل از خرید از میزان سرب موجود در آن اطمینان حاصل کنید، زیرا میزان سرب زیاد، آن را در مقابل خوردگی ضعیف می‌کند.

فولاد
وقتی استفاده از فولاد مدنظر باشد، قیمت مهم است. استیل ضدزنگ، دوام و طول عمری مشابه برنج دارد، اما انواع معمولی‌ آنها که ارزان‌تر هستند، در طول زمان فرسوده می‌شوند.

b8bf627f-04ec-404a-822b-f5e2eee5acee
لوازم فلزی
اگر علاقه به استفاده از لوازم فلزی دارید، "روی" به صرفه‌ترین گزینه برای شما است. چراغ‌هایی که از روی یا آلیاژهای روی ساخته شده‌اند، به سادگی تولید می‌شوند، البته دوام کمتری هم دارند.

4a33ea6a-2df2-4ecf-9d61-d81cbf92548d

پلاستیک

لوازم نصب پلاستیکی از همه انواع دیگر ارزان‌تر هستند اما خوب نکات منفی خود را دارند. تنها پوشش رویه‌ای که می‌توان برای آنها به کار برد، رنگ ساده است. علاوه براین لوازم پلاستیکی به خصوص اگر درست نصب نشده باشند، در طول زمان ترک می‌خورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟