محصول جدید شارپ شبیه به گوشی گلکسی 8 است +عکس

آکورا از یک پروتوتایپ به نام ARX-05 رونمایی کرده که به عنوان یک اتومبیل مسابقه‌ای شناخته می‌شود. این مدل درحقیقت پنجمین نسل از سری ORECA 07 است که توانایی حضور در مسابقات استقامتی را دارد. در قلب این اتومبیل یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی مجهز به سامانه‌ی تویین توربو قرار گرفته است. این پیشرانه ۳٫۵ لیتر حجم دارد و توانایی تولید حداکثر قدرت آن روی ۶۰۰ اسب‌بخار محدود شده است. یکی از مدیران این شرکت به نام Penske در مصاحبه‌ای با سایت autoweek گفته که صحبت ما با هوندا برای تولید پیشرانه‌ی این خودرو حدود ۶ تا ۸ ماه زمان برد!
آکورا زیر مجموعه‌ی شرکت هوندا است که تاسیس آن به سال ۱۹۸۶ میلادی یعنی حدود ۳۰ سال پیش برمی‌گردد. این شرکت به عنوان اولین برند خودروساز لوکس ژاپنی شناخته می‌شود. بیشترین تمرکز این شرکت روی تولید محصولات قدرتمند، اسپرت و لوکس‌ شرکت هوندا است. از رقبای آکورا می‌توانیم به لکسوس به عنوان زیرمجموعه تویوتا و اینفینیتی به عنوان زیرمجموعه شرکت رنو نیسان اشاره کنیم.
هنوز اطلاعات دقیق‌تری از این خودرو منتشر نشده اما احتمالا به زودی شاهد شنیدن اخبار مختلفی از حضور این اتومبیل اسپرت در مسابقات استقامتی خواهیم بود. در ادامه مصاحبه Penske به عنوان یکی از مدیران آکورا، با تاکید گفته که ARX-05 در حال تست است و روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای داریم.

شارپ
زبان طراحی این خودرو، مدرن و هیجان‌انگیز است؛ به‌طوری که عناصر طراحی به کار رفته در آن، ARX-05 را از رقبای خود متفاوت می‌سازد. شکل هندسی چراغ‌های جلو این خودرو شبیه به یک مثل است که در آن ۵ لامپ LED و چراغ روشنایی روز به چشم می‌خورد. فرم اسپلیتر و سپر این خودرو ظاهر تهاجمی به آن داده است. هم‌چنین طراحی کابین خلبانی و بدنه‌ی منحنی باعث شده تا متوجه ارتباط خوب طراحی و مهندسی این خودرو برای بالارفتن آیرودینامیک آن شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟