انفجار آیفون 6 پلاس در جیب‌ کاربر

در حالی که گلکسی نوت ۷ سامسونگ با مشکلات بسیاری مواجه شد و گزارش‌های مختلفی از انفجار مدل‌های اولیه‌ی این محصول اعلام می‌شد، به تازگی خبری انتشار یافت که بیان می‌داشت یک دستگاه آیفون ۷ نیز پیش از تحویل به خریدار، در جعبه‌ی خود سوخته بود. حالا یکی از دانشجویان کالج شهرستان برلینگتون اعلام کرده که آیفون ۶ پلاس در جیب پشتی او منفجر شده و گوشی وی به طور کامل سوخته است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد جزئیات این اتفاق صحبت کنیم.

با توجه به این که گوشی در جیب این دانشجو بوده می‌توان اطمینان داشت که دستگاه به شارژر متصل نبوده است. در مورد آتش‌سوزی‌های گلکسی نوت ۷ همه‌ی آن‌ها هنگام اتصال به شارژر با مشکل انفجار مواجه شده بودند. اما در اینجا آیفون ۶ پلاس دارین هالواتی، داخل جیب شلوار وی بوده و به محض این که سر کلاس نشسته، دود از گوشی وی بیرون زده است.

یکی از هم‌کلاسی‌های او در باره حادثه‌ می‌گوید:

ناگهان صدایی شنیدیم که مشخص نبود منبع آن کجاست. در این لحظه دود غلیظی از جیب شلوار هالواتی بیرون می‌آمد و همهمه‌ای به پا شد. سپس متوجه شدیم که گوشی او در وسط کلاس درس منفجر شده است.

هالواتی گفته که هنگام خارج کردن گوشی از جیبش، دستگاه به شدت داغ بوده و همین دلیل باعث شده تا آیفون ۶ پلاس خود را روی زمین پرتاب کند. وی اعلام کرده که این گوشی را ۶ ماه پیش خریداری کرده‌ است.

ظاهرا گوشی این شخص قبلا آسیب دیده و دارای ترک‌های روی بدنه بوده که شاید در به وجود آمدن این حادثه دخیل بوده باشد. قرار دادن گوشی که سالم نیست داخل جیب، باعث می‌شود تا احتمال به وجود آمدن چنین حوادثی افزایش یابد، بخصوص اگر دستگاه را در جیبی قرار دهید که بر روی آن فشار وارد شود. همان طور که قبلا هم دیده‌ایم، باتری‌های لیتیمی پس از اعمال فشار مشخصی بر روی آن‌ها، منفجر خواهند شد و شرایط محیط نیز بر شدت این انفجار موثر است. برخلاف مشکلات نوت ۷ که باعث شد سامسونگ در باره آن توضیحات کاملی ارائه کند، شاید مسئله‌ی مهم در مورد حادثه‌‌ی به وجود آمده برای آیفون ۶ پلاس این باشد که اپل از ارائه هر گونه جزئیات در مورد این که چگونه این دستگاه با بدنه‌ای تمام فلزی، مثل یک کاغذ مچاله شده است،خود داری کرد.

این اولین باری نیست که آیفون ۶ پلاس به دلیل مشکلاتش سرتیتر خبرها می‌شود. سال ۲۰۱۴ نیز این محصول با مشکلات خم شدن مواجه شده بود و بسیاری از مشتریان در این باره اعلام کرده بودند که آیفون آن‌ها به راحتی خم می‌شود. اما اپل با اعمال تغییراتی جزئی در طراحی و جنس بدنه‌ی آیفون ۶ اس، این مشکل را رفع کرد. 

در هر حال، گوشی هالواتی کاملا غیرقابل استفاده شده و بنا به گزارشی که از جانب 6ABC News منتشر شده، اپل از اعلام هر گونه توضیح در مورد این مشکل خودداری کرده است. اما قطعا تحقیق در این مورد انجام خواهد شد چراکه امنیت یکی از اصول مهم مشتری‌مداری است.

نظر شما در این مورد چیست؟

 

کدخبر: 226150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟