ویتولا ابرخودروی الکتیریکی لامبورگینی یا موشک زمینی ؟

PjJnt7sPtnig

 

مدتی است که انقلابی در عرصه‌ی ابرخودروها شکل گرفته است. فراری، پورشه و مک‌لارن هر سه با ابرخودروهای پر سرعت و به طبع پیچیده الکتریکی خود در این حوزه حکم فرمایی می‌کنند. تنها کمپانی خودروسازی که در ساخت خودروهای سوپر اسپرت تبحر دارد و از این قافله عقب مانده است، کمپانی سر‌شناس لامبورگینی است.

به نظر می‌رسد که ایتالیایی‌ها برنامه‌هایی برای آینده‌ی ابرخودروهای الکتریکی در سر دارند. بر اساس گزارشی از AutoBild، از آنجایی که پلتفرم ماژولار J1 که خودروی جدید پورشه یعنی Mission E از آن استفاده می‌کند قابلیت انطباق با مدل‌های مختلفی را دارد، لامبورگینی نیز در حال توسعه‌ی یک مدل الکتریکی جدید است که بر اساس همان پلتفرم شکل خواهد گرفت. این اتفاق از آن جایی نشات می‌گیرد که Lamborghini و Porsche هر دو زیر مجموعه‌ای از گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند.

بر اساس دیگر اطلاعات موجود، لامبورگینی از سیستم شارژ سریع در ابرخودروی Vitola استفاده خواهد کرد و همچنین این خودرو با قدرت بیشتری نسبت به خودروهای آونتادور SV و Mission E پورشه در دسترس قرار خواهد گرفت. شنیده‌ها حاکی از آن است که شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی در حدود ۲/۵ ثانیه خواهد بود.

در حالی که لامبورگینی بارها به این مطلب اشاره کرده است که خودروهای تمام الکتریکی توسط این کمپانی تولید نخواهد شد، اما خودروی Vitola می‌تواند همانند مدل‌های Veneno و Centenario به صورت محدود، تنها در چند دستگاه به بازار عرضه شود. علاوه بر این، اگر چنین خودرویی قرار باشد که به تولید برسد، از کمپانی تشنه‌ی قدرتی همچون لامبورگینی بعید است که با سر و صدا این کار را انجام دهد. به خصوص زمانی که تنها خودروی مجهز شده به پیشرانه‌ی الکتریکی آن، Asterion مفهومی است که تنها یک عدد از آن تولید شده است. در هر صورت این اطلاعات چندان قابل اعتماد نیستند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا لامبورگینی هم مانند دیگر کمپانی‌ها به سمت استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی در خودروهای خود حرکت خواهد کرد یا خیر؟

کدخبر: 226148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟