حداقل انتظار سایپا، رعایت عدالت است

فربد بقایی، سخنگوی باشگاه سایپا در رابطه با قضاوت Judgment دیدار این تیم برابر فولاد خوزستان گفت: این موضوع برای ما یک سوال جدی است که همانطور که فدراسیون تمرکزش را روی باشگاه ها گذاشته تا به داوری ها اعتراض نکنند آیا روی داوری ها هم تمرکزی دارد که چگونه انجام می شود؟ اصلا قضاوت ها آنالیز می شوند؟ اصلا حرف هایی که توسط مربیان در رابطه با داوری ها زده می شود را مسئولان می شنوند؟ تحلیل می کنند که چرا اعتراض هایی این چنینی به وجود می آید؟
بقایی ادامه داد: به هرحال فدراسیون فوتبال متولی ورزش Sport فوتبال است و قطعا یکی از وظایفش حمایت از باشگاه هاست. باشگاه هایی که آمدند و توی این فوتبال سرمایه گذاری کردند تا در نهایت باعث رشد ورزش شوند. سایپا یکی از باشگاه های باکلاس فوتبال ایران است و در حال حاضر 23 بازیکن در تیم های ملی دارد. تیمی مانند سایپا به فوتبال ایران خدمت زیادی کرده و انتظار هیچگونه مساعدتی هم ندارد اما کف مطالباتش این است تا قضاوت ها مورد بررسی قرار بگیرند و حقی از این تیم ضایع نشود. 
سخنگوی باشگاه سایپا در ادامه گفت: در دیدار برابر فوتبال دیدیم برای چندمین بار سرمان را بریدند. چطور می شود وقتی داوری اعلام پنالتی می کند و کمک او نیز می آید روی خط پنالتی قرار می گیرد اما به یک باره نظرش عوض می شود و تصمیم می گیرد به داور مشاوره بدهد که این پنالتی درست نیست؟! البته این را هم باید بگویم تنها صحنه بازی این پنالتی نبود. در دقیقه 87 هم خطایی روی جعفری و پس از آن روی سلیمانی شد اما داور به راحتی از کنار آنها گذاشت.
او ادامه داد: در آخرین دقایق بازی، داور در حالی خطای پاس به عقب مدافع ما را گرفت که کاملا پیدا بود قصدی برای پاس به عقب دادن نبود. او می خواست توپ را دفع کند اما در عین ناباوری دیدیم که داور خطای دو ضرب برای حریف گرفت. اگر قرار است اینگونه صحنه ها اعلام شود پس چرا از صحنه های دیگر به راحتی گذر می شود؟
بقایی در پایان گفت: فوتبال ایران در شرایطی است که باید حداقل 7، 8 داور هم سطح علیرضا فغانی داشته باشد نه اینکه اختلاف ها بین داوران اینقدر زیاد باشد که صدای تیم ها دربیاید. سایپا و تیم های دیگر هیچ حمایت عجیب و غریبی نمی خواهند فقط می خواهند عدالت رعایت شود و حق تیم هایی مانند خود سایپا خورده نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟