بیانیه باشگاه پرسپولیس بعد از جدال با الهلال

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است؛ پرسپولیس ، سه‌شنبه با انرژی زائدالوصفی که از شما هواداران دریافت کرده بود و با وجود تمام بدخواهی هایی که در حقش روا داشته و و ضربه اصلی را وارد کرد تا نماینده فوتبال ایران، برابر نماینده سعودی‌ها به موفقیت نرسد، مصمم بود نتیجه‌ای در خور توجه را رقم زده و مسیر خود را به سمت فینال لیگ قهرمانان آسیا هموار کند. این اراده با گلی زود هنگام به رخ کشیده شد تا معلوم شود، نتیجه بازی رفت هیچ تناسخی با واقعیت این تیم ندارد. پرسپولیس برای این مهم از سنگرهای مختلفی که مقابلش آرایش داده بودند گذشت که گذر از هر یک، بخشی از توان را می‌گرفت اما همواره نگاه به هواداران ودلسوزان فوتبال کافی بود تا با قدرت مضاعف ، مسیر را ادامه دهیم.
سه‌شنبه شب در همان شروع بازی، مشخص شد پرسپولیس به راستی شایسته حضور در فینال رقابت‌ها است ولی اشتباهات فاحش داوری و ناعدالتی که روی داد، امان سرخپوشان را برید و اجازه نداد به حق خود برسند. اشتباهاتی که ادامه دار بودند و مجال را از پرسپولیس گرفتند . تردیدی نیست اگر چنین نبود الهلال بدون تحمل شکست ، زمین مسابقه را ترک نمی کرد ، همانطور که اگر حاشیه ها وهجمه های پیش از بازی رفت نبود ، آن نتیجه رقم نمی خورد.
اشتباهات داوری این بازی در شرایطی رقم خورد که پیش از این اعتراض رسمی باشگاه نسبت به اشتباهات فاحش و مکرر داوری به ضرر پرسپولیس در این دوره رقابت‌ها برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال و در این راستا تلاش شده بود. در این مسیر دست تنها بودیم و انتظارمی رفت با توجه به در میان بودن منافع ملی کشورمان، همراهی بخش های ذیربط در مجموعه فوتبال را هم داشته باشیم که متاسفانه چنین نشد . امیدواریم این تجربه باعث شود برای ادوار آینده اقدامات موثری برای جلوگیری از اجحاف در حق نمایندگان فوتبال ایران صورت بگیرد.
بازیکنان، بی‌تردید تمام توان خود، بلکه بیش از آن، را در میدان گذاشتند و مشخص بود الهلال نمی‌تواند برابر پرسپولیس عرض اندام کند و فقط به لطف اشتباهات داور از شکستی سنگین گریختند که البته غیر از عربستان، حتما در ایران عزیز هم موجی از شادی را نزد بعضی ایجاد کرده است !!
باشگاه و تیم فوتبال پرسپولیس در این مدت مصائب و دشواری‌های بسیاری را تاب آوردند که به ویژه پس از قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس اوج گرفت. گویی قهرمانی در لیگ به سان گذر از خط قرمز باشد و حضور در فینال آسیا خط قرمزی پررنگ‌تر که نباید از آن می‌گذشتیم. بعضی از این دشواری‌ها البته ریشه های قدیمی وعمیق در فوتبال ایران دارند. روی هر حقی دست گذاشته شد، جریان قدرتمندی از مشکلات به سوی این باشگاه روانه شد تا حیات خلوت‌های آقایان بر هم نریزد.
هواداران پیش از بازی رفت با الهلال دیدند چه اتفاقاتی روی داد. چگونه حادثه‌ای که روی داده بود را با جوسازی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و ارائه اطلاعات کذب و نادرست به منتهی الیه بحران و فشار روانی رساندند و روحیه این بازیکنان را به سود حریف سعودی بر هم ریختند. در آن حکم یکسری خیانت‌ها و توطئه‌ها آن هم از جانب افرادی بود که برای پرسپولیس اشک تمساح می‌ریزند و دایه مهربان‌تر از مادر می‌شوند تاثیر گذار بود و گویی صدور آن بسان اسم رمز عملیاتی همه جانبه علیه پرسپولیس و به سود الهلال بود . پس از آن نیز موجی از خود نمایی ها و سو استفاده ها بدون توجه به شرایط تیم به راه افتاد. بعضی خود را ارزان در اختیار الهلال گذاردند. در بعضی موارد حتی برخی رسانه ها را برای تشویش اذهان عمومی و تحریک وتهییج هواداران علیه باشگاه فریب دادند. از جمله اینکه القاء کردند مسایل حقوقی در باشگاه مورد توجه قرار ندارد در حالی که یک گروه از وکلا با تخصص های گوناگون امور حقوقی را پیگیری می کند وکارها در باشگاه به شکل تیمی وجمعی دنبال می شود . بعضی هم عنوان می کردند اسنادی در اختیار دارند ، ولی هیچ سندی در کار نبوده است یا ادعا نامه دیگران را به نام سند رسمی باشگاه معرفی کردند. بیشترین ضربه را هم از جایی خوردیم که بیشترین سود را از فوتبال به ویژه پرسپولیس می برد و شاید این نتیجه آن بود که از حق فوتبال ، پرسپولیس و هواداران سخن بگوییم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟