سیستم جدید شفر؛ 2-4-4 بدون پلی میکر

وینفرد شفر از زمانی که تمرینات استقلال Esteghlal را زیر نظر گرفته است، تلاش زیادی کرده که وظایف بازیکنان، شکل بازی آنها و البته سیستم تیمش را تغییر بدهد تا بتواند فوتبال مورد نظرش را در این تیم پیاده کند.
شفر در اولین بازی خود روی نیمکت استقلال ترجیح داد تیمش را با سیستم 1-3-2-4 به زمین بفرستد؛ سیستمی که این تیم در زمان علیرضا منصوریان هم آن را بازی می کرد و هیچ تغییر عمده ای در بازی این تیم به وجود نیاورد که البته طبیعی هم بود؛ او نمی تواند با یک هفته حضور روی نیمکت استقلال تمام اهداف خود را در این تیم پیاده کند.
اما آنهایی که تمرینات استقلال را در روزهای گذشته مشاهده کرده اند، کاملا متوجه شده اند که این تیم قرار است فوتبالی متفاوت با آنچه در زمان منصوریان انجام می شد را ارائه دهد.
در تمرین روز گذشته استقلال شفر در جریان فوتبال درون تیمی تیمش را با سیستم 2-4-4 به زمین فرستاد، سیستمی البته متفاوت با آنچه پرسپولیس از زمان حضور برانکو بازی می کند.
در این سیستم که شفر قصد دارد آن را در استقلال پیاده کند، آبی ها برخلاف پرسپولیس با دو هافبک دفاعی بازی می کنند و دو هافبک بازیساز متمایل به راست و چپ تلاش می کنند دو مهاجم این تیم را تغذیه کنند.
این سیستمی است که استقلال در تمرین روز گذشته آن را پیاده کرد و احتمال این که شفر بخواهد آن را در بازی با نساجی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پیاده کند، زیاد است.
در این سیستم فرشید باقری و امید ابراهیمی، دو هافبک دفاعی استقلال هستند. فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان دو هافبک وسط و سرور چپاروف هم در کنار علی قربانی و البته کمی عقب تر از او در پست مهاجم بازی می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟