انتخابات کمیته المپیک سال ۹۷ برگزار می‌شود!

در شرایطی که دوره ۴ ساله ریاست کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک ۳۰ دیماه سال ۹۶ به اتمام می رسد، زمزمه هایی مبنی بر تعویق انتخابات به گوش می رسد.
هنوز زمان ثبت نام از کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک اعلام نشده و به نظر می رسد همه منتظر تایید اساسنامه از سوی هیات دولت هستند.
محمود خسروی وفا، رییس کمیته پارالمپیک امروز در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک درباره آخرین وضعیت اساسنامه کمیته المپیک گفت: کارهای نهایی تایید این اساسنامه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال انجام است و انتخابات بعدی کمیته ملی پارالمپیک قطعا با اساسنامه جدید برگزار خواهد شد.
وی همچنین درباره زمان برگزاری انتخابات افزود: بعید است انتخابات کمیته ملی المپیک امسال برگزار شود و احتمالا به سال آینده موکول می شود.
این ادعا در شرایطی مطرح شده که محمود مشحون، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک چند روز قبل در گفت و گو با "ورزش سه" اعلام کرده بود که به هیچ وجه انتخابات به تعویق نمی افتد و سر موقع انجام خواهد شد. حتی او به ضررهایی که ورزش Sport ایران ۴ سال قبل از تعویق انتخابات دید، اشاره کرد.
جالب اینکه یکی از اقدامات کمیته ملی المپیک در راستای برگزاری انتخابات دوره جدید ثبت نام از نامزدهای کمیسیون ورزشکاران بوده که این روزها با حضور پرشور ورزشکاران از رشته های مختلف انجام می گیرد. با این حال این تنها اقدامی بوده که در فاصله ۳ ماه تا پایان دوره ریاست کمیته ملی المپیک انجام شده است.
طبیعی است که مسئولان کمیته ملی المپیک علاقه زیادی به برگزاری هر چه زودتر انتخابات نداشته باشند؛ اما وزارت ورزش برای اجرای قانون Law باید دست به کار شود و در شرایطی که کمتر از یک سال دیگر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ برگزار می شود، به این موضوع حساس ورود کند.
بدون شک اگر ماجرای انتخابات کمیته ملی المپیک به سال ۹۷ کشیده شود، احتمال زیادی وجود دارد که به بهانه حساسیت کار و آماده سازی تیم ها جهت حضور در بازی های آسیایی جاکارتا حتی این انتخابات تا بعد از این بازی ها به تعویق بیفتد.
بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شهریورماه ۹۷ برگزار می شود و اگر قرار به چنین اتفاقی باشد، ورزش ایران حداقل یک سال در بلاتکلیفی خواهد ماند؛ فقط به این بهانه که انتخابات کمیته باید با اساسنامه جدید برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟