هفته آینده منتظر یک شکست رکورد باشیم

این روزها رکورد دار دوی ماراتن ایران، محمد جعفر مرادی یک نام آشنا در عرصه دوی ماراتن جهان به شمار می رود که اکثرا او را در صحنه ای که با تلاشی مثال زدنی در جدال با مصدومیتش از خط پایان المپیک می گذرد، به یاد می آورند. حدود دو ماه پیش او برای کسب سهمیه ماراتن رقابت های قهرمانی جهان لندن به شهر گلد کاست استرالیا سفر کرده بود که قبل از مسابقه، مسئولان برگزاری مسابقات از ورزشکار دوی ماراتن ایران به عنوان یکی از نفرات شرکت کننده که از خط پایان المپیک 2016 ریو عبور کرده بود تجلیل کردند؛ اما متاسفانه وی نتوانست زمان لازم را کسب کند و سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان سال آینده را از دست داد. بعد از مسابقات استرالیا به دعوت رسمی فدراسیون دو و میدانی آذربایجان، مرادی به مسابقات 17 کیلومتر آذربایجان رفت و توانست با ثبت زمان 53:55 به مقام نایب قهرمانی این مسابقات برسد.
این روز ها ورزشکار گیلکی دوی ماراتن ایران در حال کسب آمادگی برای شرکت در مسابقات نیمه ماراتن گرجستان است که برای فهمیدن شرایطش به گفت و گو با وی پرداختیم.
مرادی درباره مسابقات استرالیا گفت: در مسابقات استرالیا برای کسب ورودیه جهانی شرکت کرده بودم که باید رکورد 2:19:00 را کسب می کردم. تا سی کیلومتر اول زمان مناسبی داشتم؛ اما به دلیل این که بدنم با اختلاف زمانی هماهنگ نشده بود، کم آورد تا نتوانم زمان لازم برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان لندن را کسب کنم.
او درباره مسابقات 17 کیلومتر آذربایجان گفت: مسابقات خوبی بود که از من برای شرکت در آن دعوت شده بود و توانستم به مقام نایب قهرمانی این مسابقات برسم.
قهرمان دوی ماراتن ایران درباره چگونگی تامین هزینه هایش گفت: از مسابقات استرالیا به بعد دیگر با فدراسیون تماسی نداشتم و همه هزینه ها را سعی کردم با جوایز مسابقات و حمایت اسپانسرم، باشگاه انرژی جبران کنم.
وی درباره مسابقات آینده اش گفت: روز یکشنبه برای شکستن رکورد نیمه ماراتن ایران راهی مسابقات گرجستان می شوم. چهل روز دیگر، چهارم آذر مسابقات ماراتن قهرمانی آسیا است. من از ابتدای امسال برنامه ام این بود که در مسابقات استرالیا، آذربایجان و گرجستان شرکت کنم تا بتوانم آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات ماراتن قهرمانی آسیا را کسب کنم. چون این مسابقات آسیایی بسیار مهم هستند و تاکنون از ایران مدال آوری در این مسابقات نداشتیم که امیدوارم با یک مدال خوشرنگ از مسابقات آسیایی برگردم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟