مرزبان: خیلی‌ها گفتند پایت را در آتش می‌گذاری

علیرضا مرزبان در نشست معارفه خود به عنوان سرمربی سیاه‌جامگان خراسان به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ داد، که مشروح صحبت های او در زیر آورده شده است.
باید مسائل را شفاف بگوییم
دیشب صحبت این بود که کنفرانس نداشته‌ باشیم، زیرا امکان بروز حواشی وجود داشت، اما به این نتیجه رسیدیم که در شفاف شدن مسائل نقش ویژه‌ای داشته‌ باشیم و این مساله بسیار مهم است.
با سرمربیگری میثاقیان به لیگ برتر رسیدیم
همواره این احترام را برای مشهدی‌ها قائل هستم، زیرا ۲ سال خوب را در مشهد گذراندم. با سرمربی‌گری میثاقیان به لیگ برتر رسیدیم و سال بعد از آن هم در لیگ برتر موفق بودیم، احساس خوبی به مردم مشهد داشتم و مهمان نوازی ویژه‌ای در این شهر وجود دارد.
در پدیده که بودم خودم مسائل را حل می کردم!
پیش از این که از مشهد بروم، قرار بود باز هم در پدیده بمانم. قرارداد هم امضا شد؛ اما شرایط بسیار سخت بود، زیرا باید بسیاری از مسائل تیم را خودم حل می‌کردم. پس از این که دیدم امکان ادامه همکاری میسر نیست به پیکان رفتم.
بعد از صعود با پیکان گفتند باید بروی!
شرایط سختی داشتیم، ماچادو را جذب کردیم که بعد از آن به صبا رفت، پس از آن هم متاسفانه در سانحه هوایی در برزیل فوت کرد. پس از صعود به لیگ برتر با پیکان به من اعلام کردند باید بروی. دنیای فوتبال دنیای پیچیده‌ای است. درحالی که چند هفته به پایان لیگ، صعود پیکان به لیگ برتر مسجل شده‌ بود، اما به من اعلام شد که نباید برای فصل بعد فعلا خریدی انجام دهم.
خیلی ها گفتند پایت را در آتش می گذاری
پس از آن هم راهی خونه‌به‌خونه شدم، مسائل سختی وجود داشت که علیرغم شرایط خوب در جدول مجبور به قطع همکاری شدیم. سال گذشته نیز از طرف سیاه‌جامگان و سایر تیم‌ها صحبت‌هایی شد؛ اما دیروز حس عجیبی داشتم. با این که خیلی‌ها گفتند پایت را در آتش می‌گذاری چون اول این که دوباره جای میثاقیان را می‌گیری که من واقعا در این ماجرا بی‌تقصیر بودم. دوم این که تیم نتایج خوبی کسب نکرده، اما به نظرم باید در روزهای سخت کار بزرگ کرد.
تیم اول مشهد سیاه جامگان است
آن چه که این‌جا حرکت می‌کند و فعال است، قابل احترام است. سیاه‌جامگان در واقع تیم اول مشهد است، من با پدیده بوده‌ام و طبیعتا از لحاظ امتیازی از سیاه‌جامگان بهتر است؛ اما تیم اول مشهد، سیاه جامگان است. با وجود مشکلات این‌جا در کنار هم در سیاه‌جامگان همه در حال زندگی هستند.
میثاقیان فصل گذشته کار عجیبی کرد
میثاقیان فصل گذشته کاری عجیب کرد و با شجاعتی مثال‌زدنی تیم را حفظ کرد. ما مربیان گاهی به جایی می‌رسیم که دیگر حرکت رو به جلو وجود ندارد، در این شرایط تقصیر هیچ‌کس نیست. بن‌بست گاهی به جایی می‌رسد که پس از یک بازی بحرانی مسئولان باشگاه به این نتیجه می‌رسند که باید تغییرات ایجاد شود. مثل ماجرای بایرن و آنچلوتی.
انتقاد کار ساده ای است اما کمک شجاعت می خواهد
خواهش من این است که به این تیم کمک کنید، باید کمک کنیم و حس خوبی به مردم مشهد بدهیم‌. انتقاد کار ساده‌ای است؛ اما کمک کردن به یک مجموعه شجاعت زیادی می‌خواهد.
عنایتی با حسن نیت اضافه شده
وقتی به رضا گفتم قرار است به تیم شهرت کمک کنیم هیچ حرف منفی نزد و قرار بر این شد تا راه را آغاز کنیم. حسن نیت پشت این جریان است و مهم‌تر از همه مردم کوچه و خیابان هستند که تاریخ این شهرند و با ابومسلم و مشکی زندگی می‌کنند.
سیاه جامگان تیم ریشه داری است
سیاه‌جامگان جزو تیم‌هایی است که در کنار سپاهان اصفهان، شاهین بوشهر و ... تیمی ریشه‌دار است و باید کمک کنیم که با وجود مسایل حاشیه‌ای به سمت جلو حرکت کند. گاهی دست آدم بسته‌است و هیچ راهی نمی‌ماند.
هیچ بازیکنی را کنار نمی گذاریم
هیچ بازیکنی را کنار نمی‌گذاریم، هر انسانی شانسی دارد و اگر می‌شود که به هر کس شانس شروعی دوباره داد، چرا که نه؟ این تیم از نظر فنی تیم خوبی است. دیروز از بازیکنان پرسیدم که چه فرقی بین سیاه‌جامگان و صدرنشین وجود دارد؟
حسین مهربان را از جوانان به بزرگسالان پدیده آوردیم
چه فرقی بین بازیکنان پارس‌جنوبی و سیاه‌جامگان وجود دارد؟ هر بازیکنی شانس دارد تا زمستان خودش را ثابت کند. نگاهی ویژه به تیم‌های پایه داریم، همان‌طور که بازیکنی مثل حسین مهربان را از جوانان پدیده به بزرگسالان رساندیم. با وجود انتقادات و حواشی به این چیزها اهمیت ندادیم، زیرا وی پتانسیل داشت. نباید فکر کنیم باید سوپراستار به تیم ما بیاید، بلکه بازیکنی باید به سیاه‌جامگان بیاید که جو را بشناسد.
بازیکنی که خودش را نرساند جایی بین ما ندارد
وقتی چند باخت به دست می‌آید، تیم ناخودآگاه دچار مشکل می‌شود. کادرم تجربه بزرگی دارند و اولین کاری که می‌کنیم باید این احساس را به بازیکنان بدهیم که باید به کیفیت واقعی و عالی خودشان برسند. طبیعتا اما بازیکنی که نتواند کمک کند، جایی در کنار ما نخواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟