پرسپولیس بدون لشگر چهار نفره

پرسپولیس در سه فصل اخیر بخشی از موفقیت هایش را مدیون درخشش چهار بازیکنی است که خیلی ها آن ها را باند چهارنفره پرسپولیس می نامیدند. مهدی طارمی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا این چهار بازیکن هستند که هرگاه در آمادگی بوده و هرگاه همه با هم در زمین حضور داشته اند پرسپولیس نیز نتایج خوبی به دست آورده است. پرسپولیس اما برای بازی برگشت برابر الهلال حداقل دو بازیکن از این جمع چهار نفره را در اختیار نخواهد داشت.
مربعی که متلاشی شد
اولین ضربه ای که به این چهارضلعی قدرت در پرسپولیس وارد شد محرومیت مهدی طارمی بود. پیش از آن البته کمال کامیابی نیا با مصدومیت ها و محرومیت های پیاپی اش بازی های زیادی را از دست داد و ناخودآگاه مثلث ATM با حضور مسلمان، طارمی و احمدزاده شکل گرفت. هرچند که در بازی های اخیر این مثلث نیز نوسان زیادی داشته است. گاهی مانند بازی های رفت و برگشت با الاهلی عربستان که نمایش ضعیف این سه بازیکن باعث شد تا برانکو دست به تعویض آن ها بزند و گاهی هم مثل بازی با گسترش فولاد در لیگ برتر که حضور این سه بازیکن پیروزی با ارزشی را رقم زد. حالا اما حتی شکل گیری این مثلث نیز در پرسپولیس امکان پذیر نیست. مهدی طارمی که راس این مثلث بود محروم است و فرشاد احمدزاده به دلیل عمل جراحی این بازی و حتی دربی را از دست خواهد داد. حالا فقط کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان از باند چهار نفره پرسپولیس باقی مانده اند.
مربع کلیدی
هرگاه این چهار بازیکن در فرم ایده آل بوده اند پرسپولیس نمایش خوبی داشته و در بسیاری از موارد هم نتایج خوبی گرفته است. اما برانکو برای بازی برگشت با الهلال دو بازیکن از این جمع را ندارد و به جای طارمی و احمدزاده از ذخیره هایش باید استفاده کند. کمال کامیابی نیا که در دو فصل گذشته یکی از مهم ترین مهره های پرسپولیس بود در این فصل هنوز نتوانسته کیفیتی که باید را به نمایش بگذارد. او البته بخش زیادی از بازی ها را به خاطر مصدومیت و محرومیت از دست داد و در بازی حساس دور رفت برابر الهلال هم غایب بود. او حالا به ترکیب تیمش بازگشته است در حالی که دو دوست صمیمی اش در پرسپولیس را در کنارش نخواهد داشت. محسن مسلمان دیگر مهره کلیدی پرسپولیس نیز در این بازی با حضور کمال شاید در میانه زمین خیلی احساس تنهایی نکند؛ اما او در خط حمله گمشده ای به نام مهدی طارمی دارد. در بازی آخر پرسپولیس برابر استقلال Esteghlal خوزستان مسلمان روی هر سه گل تیمش نقش داشت؛ اما نکته ای که در بازی او به چشم می آمد خلا حضور طارمی بود. مسلمان در بسیاری از مواقع وقتی پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد چون طارمی نبود به سوی دروازه حریف شلیک کرد. او و طارمی آنقدر به شناخت متقابل در زمین رسیده بودند که چشم بسته همدیگر را پیدا می کردند؛ اما در نبود طارمی ، شماره 77 پرسپولیس باید خودش را با سبک و سیاق بازی منشا تطبیق بدهد.
دوستی و هماهنگی
بهترین نمونه از روابط دوستانه بازیکنان که منجر به موفقیت های تیمی شد در منچستر یونایتد دهه نود است که شش بازیکن به نام های نیکی بات، پل Bridge اسکولز، رایان گیگز، دیوید بکهام و فیل و گری نویل در آن بازی می کردند. شش بازیکنی که از سال های کودکی با هم رابطه دوستانه و صمیمی داشتند و توانستند این رابطه را در زمین فوتبال به یک هارمونی قدرتمند تبدیل کنند. این اتفاق هم تا حدودی و در ابعاد کوچکتر در پرسپولیس رخ داد و رابطه دوستانه میان چهار بازیکن این تیم موجب به وجود آمدن هماهنگی بالای تیمی و در نهایت کسب نتایج خوب شد. حالا اما این باند چهارنفره که مخالفان کمی هم در این سال ها نداشته رسما تا چند ماه وجود خارجی نخواهد داشت. برانکو البته می تواند از این موقعیت استفاده کرده و زوج ها و مثلث های تازه ای را در تیمش بسازد. ضمن این که شاید کمی هم از آن حساسیت های قبلی که تشکیل این باند چهارنفره به وجود آورده بود کم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟