فکری: کناره‌گیری‌ام موقتی است

در اتفاقاتی ناگهانی محمود فکری سرمربی نفت‌مسجدسلیمان پس از بقا در صدرجدول از جمع نفتی‌ها جدا شد. او در گفت‌وگو با ورزش Sport سه به سوالات ما در خصوص بازی با ملوان، شرایط این تیم و صدرنشینی‌ آنها و مسائل مختلف دیگر پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:
نفت ـ ملوان زیباترین بازی لیگ یک 
بازی مقابل ملوان یکی از زیباترین بازی‌های لیگ یک تا به اینجای رقابت‌ها بود. به نظرم این دیدار حتی می‌تواند تا پایان مسابقات یک بازی بسیار خوب لیگ یک لقب بگیرد. ملوان در این بازی اگر خوش‌شانسی نمی‌آورد بالای 7 یا 8 گل باید دریافت می‌کرد اما آنها تحت شرایطی که برایشان رقم خورد توانستند بازی را با نتیجه 2 ـ 2 به پایان برسانند. در آن سو ما 4 موقعیت‌مان به تیر دروازه ملوان برخورد کرد و چند تک‌به‌تکی هم که داشتیم متاسفانه گل نشد. ما فشار منطقی روی دروازه ملوان داشتیم و توانستیم 2 گل به آنها بزنیم. بازی‌ای که حق‌مان بود با گل‌های بیشتری پیروز شویم با خوش‌شانسی ملوانی‌ها روبه‌رو شد و یک امتیاز شیرین از ما گرفتند و بردند.
با ملوان منظم بودیم و با گسترش بی‌دقت
در گسترش فولاد ما باز هم با همین اتفاق روبه‌رو شدیم و واقعا یک بازی یک طرفه‌ای داشتیم. آنجا هم بچه‌هایمان عالی کار کردند ولی گل خوردند. اگر کمی دقت‌مان را بیشتر می‌کردیم می‌توانستیم ضربات آخر را گل کنیم که نشد و از این مسابقات حذف شدیم. تیم در بازی مقابل ملوان در نیمه دوم برگشت و بچه‌ها بازی بسیار خوبی ارائه دادند و با حوصله بازی کردند و نظم خودشان را داشتند.
هواداران نفت به هیچ وجه داور را تهدید نمی‌کنند 
درباره صحبت‌های آقای دست‌نشان بعد از بازی باید بگویم که این دیگری بی انصافی است، هواداران نفت فقط تیم خودشان را تشویق می‌کردند و کاری به عملکرد داوری نداشتند. به اعتقادم اخراج بازیکن ملوان درست بود و گلشان هم با خطای بازیکن ملوان در یک متری دروازه‌مان به ثمر رسید. خیلی جالب است که آنها به ما بی‌احترامی کردند و گفتند فضای ورزشگاه متشنج بود اصلا اینطور نبود. هواداران نفت فقط نفت را حمایت می‌کردند و به مابقی بازی کاری نداشتند. جالب است این صحبت‌ها حتی در اراک هم بود و آنها می‌گفتند هواداران ما داور را در میانه میدان تهدید می‌کردند، اصلا چنین چیزی را نمی‌پذیریم و این‌ها فرافکنی است. زمانی که می‌بازیم یا می‌بریم بهتر است واقعیت‌ها را بیان کنیم نه آنکه با توجیه باخت یا نتیجه‌ای که کسب کردیم، عوامل دیگر را موثر بدانیم. 
توجیه‌گرا نیستم و حقیقت را می‌گویم 
شاید اینطور به نظر بیاید که چطور وقتی من به عنوان سرمربی نتیجه نمی‌گیرم عوامل را توجیه می‌کنم. من فقط عواملی که واقعیت دارند و بعدا در برنامه‌های دیگر با کارشناسی بیان می‌شد که حق با ما بوده را می‌گویم. من چند هفته‌ای که با تیمم نتیجه می‌گیرم اما درباره داوری و قضاوت‌های صحبت کرده‌ام پس آدم توجیه‌گر نیستم و فقط حقیقت را می‌گویم نه چیز دیگری را. به نظرم بازی مقابل ملوان چیزی نداشت که بخواهند اینطور بگویند. چطور وقتی 2 گل پیش بودند اوضاع خوب بود و بعد از گلزنی ما همه چیز به ضررشان شد؟! ملوان باید خدا را شکر کند بازنده بازی نبوده، آنها خیلی خوش‌شانس بودند که بازی با تساوی تمام شد و موقعیت‌های ما به گل تبدیل نشد. 
ملوان می‌تواند گزینه‌های صعود و قهرمانی باشد
من نمی‌توانم بگویم که صدرجدول می‌مانیم یا حتی صعود خواهیم کرد و قهرمانی از آن نفت است. یکی، دو هفته پیش بادران صدر را از ما گرفت و تا آخر هم همین روند ادامه دارد حتی با پتانسیلی که از ملوان باتوجه به نفراتی که جذب کرده این را می‌توانم بگویم که ملوان هم یکی از گزینه‌های صعود به لیگ‌ برتر است. قرار نیست همیشه ما در صدر باشیم و احتمال دارد نتیجه دیگری در آینده برایمان رقم بخورد. تا پایان لیگ خیلی زمان مانده و نمی‌توان گفت که چه تیمی بالا خواهد ماند. تنها نکته‌ای که آن را یادآور می‌شوم این است که باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم تا بازی‌هایی که می‌توانیم برنده باشیم و امتیاز لازم را به دست بیاوریم را از دست ندهیم.
برای موفقیت، مسئولین باید مشکلات را ریشه‌یابی کنند
در جلساتم طی هفته‌های گذشته با مدیران نفت از نگرانی‌ها و مسائل و مشکلات تیم گفتم که اگر به این موضوع رسیدگی نشود تیم نمی‌تواند موفقیتش را به سرانجام برساند و در ادامه به مشکل خواهد خورد. وقتی مسئولین فضایی برای آرامش تیم ایجاد نمی‌کنند و همه کاسه و کوزه را سر محمود فکری خرد می‌کنند مطمئنا به هدفی که در ذهن دارند نخواهند رسید. ریشه همه این اتفاقات درون باشگاهی و درون تیمی است و باید زودتر فکری به حالش شود تا شرایط بدتر از آن چیزی که هست نشود.
چرا با نتیجه بد، سر مربی را می‌برند و او را به دیوار آویزان می‌کنند؟
تیم نفت اکنون صدرجدول لیگ یک است اما حاشیه‌هایش به نسبت تیم‌هایی پایین جدولی بیشتر است. جالب است وقتی ما دوم شویم، فقط همه می‌گویند چرا دوم شده‌ایم و دنبال اینکه چه چیزی عامل این موضوع بوده نیستند. نکته جالب این است که مقصر اصلی را سرمربی می‌دانند و با اولین شکست یا فرجام می‌خواهند سر سرمربی‌ را ببرند و او را به دیوار بیاویزند! ما شب قبل از بازی همیشه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که بنده باید تمام فکرم را روی جمع کردن آنها بگذارم. طبیعی است یکسری مشکلات بیرون تیم وجود دارد مثل اتفاقات بازی با آلومینیوم و یکسری مشکلات هم درون تیم که این مسائل به تنهایی تیم را به شرایط بد سوق می‌دهد. 
علت کناره کشی؛ مشکلات خانوادگی و بی‌توجهی مسئولین باشگاه 
در پایان از هواداران فهیم و همیشه در صحنه نفت‌مسجدسلیمان تشکر می‌کنم. شاید آنها بعد از رفتن من از جدایی‌ام گلایه داشته باشند اما باید بگویم که این شماها بودید که انگیزه موفقیت را در تیم و من تقویت می‌کردید. اما به شما عزیزان گوشزد می‌کنم که افرادی در میان شما وجود دارند که می‌خواهند به تیم آسیب برسانند. من باز هم به خاطر رفتارهای ناشایست آنها تیم را ترک نکرده‌ام بلکه مشکلات خانوادگی و عدم حمایت مسئولین باشگاه من را بر این داشت که کنار بکشم و این فقط موقتی است و تا زمان قطعی شدنش نگرانی به دل خود راه ندهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟