برانکو فقط بیرانوند را به اهواز برد

پرسپولیس فردا درحالی به مصاف استقلال Esteghlal خوزستان خواهد رفت که برانکو محدودیت های ویژه برای ارنج تیمش خواهد داشت. وحید امیری و جلال حسینی و بیرانوند سه شنبه شب در روسیه 90 دقیقه مقابل تیم ملی روسیه بازی کردند و از این جمع تنها بازیکنی که می تواند در برنامه برانکو برای ترکییب اصلی مقابل استقلال خوزستان باشد، بیرانوند است که در پست دروازه بان بازی می کند.
حسینی و امیری اما با توجه به اینکه کمتر از 48 ساعت پیش از بازی استقلال خوزستان-پرسپولیس، در روسیه 90 دقیقه بازی کرده و یک سفر با هواپیما را هم برای بازگشت به ایران داشته اند، در ترکیب پرسپولیس نخواهند بود.
از سوی دیگر طارمی محروم است اما اگر محروم نبود، بازهم مورد استفاده برانکو در ترکیب اصلی مقابل استقلال خوزستان قرار نمی گرفت. چون او هم 90 دقیقه مقابل روسیه بازی کرد.
در این شرایط باید به فدراسیون فوتبال و برنامه ریزان تیم ملی یادآوری کنیم که بر اساس توصیه های فیفا، باید میان دو بازی هر فوتبالیست حرفه ای، حداقل 72 ساعت فاصله باشد. این توصیه موکد فیفا هم به بالا رفتن احتمال مصدومیت بازیکنان در صورت بازی کردن در فاصله کمتر از 72 ساعت برمی گردد.
پرسپولیس در بازی با گسترش تبریز، همین شرایط را تجربه کرد و فقط دو روز پس از بازی ایران-سوریه، در تبریز بازی کرد. در آن بازی برانکو چند بازیکن مثل مهدی طارمی که مقابل سوریه بازی کرده بودند را روی نیمکت نشاند و در 30 دقیقه پایانی بازی از آنها استفاده کرد.
در 9 هفته ابتدایی لیگ برتر، این برای دومین بار است که پرسپولیس و برانکو، به دلیل برنامه بازیهای ملی، مجبور هستند دو روز پس از تیم ملی بازی کنند و برانکو برای دومین بار است که مجبور شده قید استفاده از چند بازیکن مهم خود را در ترکیب اصلی بزند. این چیزی است که فدراسیون فوتبال در مورد برنامه ریزی بازی های ملی باید به آن دقت کند. مثلا همین بازی با روسیه، در حالی برای روز سه شنبه برنامه ریزی شد که روز دوشنبه هم چندین بازی دوستانه در تقویم فیفا برگزار شد. یعنی شاید مسئولان تیم ملی و فدراسیون می‌توانستند با توجه به نکات مذکور، بازی ایران-روسیه را برای دوشنبه برنامه ریزی کنند.
به هرحال این مسائل می تواند روی سرنوشت تیم های لیگ برتر تاثیر بگذارد و فدراسیون باید بیشتر در زمینه تاریخ بازیهای ملی دقت کند. خصوصا حالا که پرسپولیس هفته آینده یک بازی حساس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان دارد. سرخپوشان اگرچه بازی رفت را با نتیجه سنگین 4 بر صفر واگذار کردند اما باید همه بازیکنان خود را سرحال و آماده در اختیار داشته باشند تا شاید در بازی برگشت بتوانند نتیجه را جبران کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟