نسلی که استقلال را بهترین لیگ برتر کرد

جدول کلی رقابت های لیگ برتر نام استقلال Esteghlal تهران را به عنوان صدرنشین لیگ در پایان ۵۰۰ هفته نشان می دهد؛ استقلال با کسب ۸۸۴ امتیاز (با احتساب کسر ۱ امتیاز) با فاصله زیادی در صدر این جدول قرار گرفته و بعید است طی سه چهار فصل آینده تیم دیگری بتواند صدر جدول را از آبی پوشان بگیرد. زردپوشان اصفهانی با ۵۰ امتیاز (با احتساب کسر ۳ امتیاز) اختلاف در رده دوم جای دارند و پرسپولیس هم با ۸۳۰ امتیاز (با احتساب کسر ۷ امتیاز) در تعقیب سپاهان است. ذوب آهن و فولاد خوزستان به ترتیب با ۷۶۱ و ۶۹۴ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.
استقلالی ها این موفقیت را بیش از هر چیزی مدیون نسلی هستند که در لیگ های سوم و چهارم توسط امیر قلعه نویی به این تیم تزریق شدند و این روزها چهره هایی مانند جباری، حیدری، رحمتی و منتظری به عنوان آخرین بازمانده های آن، روزهای پایانی فوتبال خود را سپری می کنند.
پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی، آرش برهانی، مجتبی جباری، فابیو جانواریو، حسین کاظمی، پژمان منتظری، وحید طالب لو، مهدی رحمتی و خسرو حیدری بازیکنانی بودند که در قهرمانی های استقلال نقش پر رنگی ایفا کردند و مطمئنا افت استقلال در یکی، دو فصل اخیر با افول و خداحافظی این ستاره ها بی ارتباط نیست.
استقلال البته با اضافه کردن بازیکنانی مانند مجید حسینی، امید نورافکن، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، میلاد زکی پور و چند چهره جوان دیگر امیدوار است تا نسلی جدید را جایگزین ستاره های سابق خود کند تا دوباره چهره ی مدعی قهرمانی را به خود بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟