چرا روسیه باید ایران را جدی بگیرد؟

وب سایت "اشپورت باکس" روسیه به بررسی بازی امروز تیم ملی این کشور برابر ایران پرداخته و 7 نکته مهم و کلیدی این دیدار را برشمرده که با هم آن را مرور خواهیم کرد:
راهیابی به برزیل 2014
ایران در جام جهانی 2014 در گروه خود چهارم شد و تنها موفق به کسب یک امتیاز شد. آنها برابر نیجریه مساوی کردند، به آرژانتین با تک گل دقایق پایانی لیونل مسی باختند و در برابر بوسنی نیز شانسی نداشتند.
اما یکی از نکات به یادماندنی آن مسابقات در مورد جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران بود که پیش از آغاز مسابقه از لیونل مسی خواست تا پیراهنش را به او به یادگار بدهد.
قدرت فوق العاده خط دفاعی
در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی، تیم ملی ایران موفق به ثبت رکورد فوق العاده ای شد و در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.
این رکورد نه تنها در سطح آسیا بلکه در دنیا نیز منحصر به فرد بود؛ اما در نهایت و در دیدار پایانی این تیم برابر سوریه که به تساوی 2-2 انجامید، رکورد کلین شیت های متوالی ایران از دست رفت.
در کل و در جریان 18 بازی مرحله مقدماتی، دروازه تیم ملی ایران تنها 5 بار باز شد.
کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران
اگرچه کی روش در دوران حرفه ای خود تبدیل به بازیکنی مشهور نشد؛ اما در عرصه مربیگری یک متخصص بزرگ به شمار می آید.
کی روش 7 سال در تیم جوانان پرتغال مشغول بود که حاصل آن یک قهرمانی جهان در سال 1991 بود و او کمک زیادی به توسعه فوتبال در پرتغال کرد. در عرصه بزرگسالان، کی روش 2 بار هدایت پرتغال را بر عهده گرفت که به موفقیت خاصی منتج نشد.
اما کی روش مدت زیادی در کسب افتخارات منچستریونایتد به سرالکس فرگوسن کمک کرد و مدتی نیز هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت.
کی روش عاشق فوتبال است و فعالیت در شرایط عجیب و غریب را نیز دوست دارد. از این رو سابقه فعالیت در تیم هایی از باشگاه هایی در ژاپن و ایالات متحده، تیم های امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی را نیز در کارنامه او می بینیم؛ همچنین او از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.
جایگاه بالاتر از روسیه در رنکینگ فیفا
اگر به جدول رده بندی فیفا در عرصه ملی نگاه کنید، متوجه می شوید که تیم ملی ایران 39 رتبه بالاتر از روسیه قرار دارد.
همانطور که سرمربی تیم ملی روسیه گفت، این رده بندی پیام بزرگی برای ماست و نشانگر برتری تیم ملی ایران نسبت به روسیه است.
با استناد به صحبت های چرچیسوف در می یابیم که ایران در حالی در رتبه 25 این رده بندی قرار دارد که روسیه رده 64 را به خود اختصاص داده است.
ستاره های بین المللی ایران
اگرچه سردار آزمون روند رو به رشد را طی می کند؛ اما در این میان هرگز نباید از نام اشکان دژاگه نیز گذشت. او بخشی از تیم قهرمان ولفسبورگ در سال 2008 بود و 5 سال را در این تیم سپری کرد.
در ادامه دژاگه در تیم هایی مانند فولهام و العربی بازی کرد و از العربی دوباره راهی ولفسبورگ شد اما تنها در تیم دوم این باشگاه به میدان رفت.
به علت مصدومیت های شدید، دژاگه فرصت خودنمایی زیادی در آلمان نداشت و تابستان امسال دوباره تصمیم گرفت به ایران بازگردد.
شکست در تنها رویارویی
تنها دیدار دو تیم ایران و روسیه به سال 2011 و در کشور امارات بازمی گردد که ایران موفق شد با یک گل روسیه تحت هدایت دیک ادووکات را مغلوب کند و از آن بازی تنها آکنیف در تیم فعلی حضور دارد.
اما در بازی هایی تحت نام اتحاد جماهیر شوروی برابر ایران، ایران هر 3 بازی خود برابر شوروی را مغلوب شده است.
عدم پذیرش بازی برابر توگو در کازان توسط ایران
روسیه برای برگزاری بازی توگو برای ایران در کازان موافقت خود را اعلام کرد؛ اما در نهایت ایران نظر خود را تغییر داد و با برگزاری بازی در تهران موفق شد با 2 گل حریف آفریقایی را مغلوب کند.
اما به نظر می رسد پذیرش ایران در نهایت در مورد برگزاری بازی خود در کازان، نکته خوشحال کننده ای نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟