بیرانوند! دروازه را کوچک کن

کاری که یک سنگربان بزرگ انجام می دهد اما کوچک کردن اندازه قفس توری پشت سرش است. مهم نیست آن سنگربان چقدر بلندقامت باشد یا ریزنقش. دروازه بان اگر کارش را بلد باشد ، با قد و قامت گوی خورخه کامپوس هم می تواند دروازه اش را کوچک کند اما جادوی اصلی مخصوص دروازه بان های خوش هیکل است. آنها که قامتی بلند و دست هایی کشیده دارند و شیرجه زدن هایشان ، عکاس ها را مجنون می کند و لنزها را مفتون!
تک تک سنگربان های بزرگ تاریخ فوتبال ایران و جهان را به یاد بیاورید. آنها که قامتشان ، پوشش دهنده تمام فضای دروازه بود و دست هایشان ، چون سپری نفوذ ناپذیر ، هر توپی را از روی خط برگشت می داد. نمونه بارز چنین سنگربانی را همه مان در قلب و در خاطراتمان داریم؛ احمدرضا عابدزاده که تا بود خیالمان راحت بود. خاطره شجاعت های او در بزرگترین و دشوارترین مسابقات ملی فوتبال ایران، در ذهن همه ما می ماند. او بود که دروازه ایران را برای مهاجمان تیم های رقیب، به فضایی کوچک تبدیل کرد که گل زدن به آن آسان نباشد.
احمدرضا عابدزاده، به مدد تمرینات مافوق تصور و استقامت مثال زدنی اش ، این توفیق را یافت که نزدیک به یک دهه، سنگربان نخست تیم ملی کشورمان باشد و اندازه دروازه تیم ملی را کوچک تر کرد. او بود که تا بود، خیال ما راحت بود.
و اما امروز. اگرچه برای علیرضا بیرانوند و هر سنگربان دیگری، زود است که با عابدزاده افسانه ای مقایسه شود؛ اما این روزها در ترکیب اصلی تیم ملی ، سنگربانی داریم که رکورد کلین شیت دور مقدماتی جام جهانی را از آن خود کرده و غیر از دیدار آخر مقابل سوریه، در هیچ دیدار دیگری گلی دریافت نکرده. 
بیرانوند اگر بتواند در هر تمرین و در هر مسابقه ای، همین قدر با انگیزه و تشنه موفقیت به نظر برسد و اگر بتواند این فرم را برای چند سال حفظ کند ، بعید نیست که بشود او را با عابدزاده مقایسه کرد. گلری، گلر ملی است که بتواند دروازه را کوچک کند (درست مثل این عکس که البته زحمتش را کی روش کشیده است!)برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟