اولین مصاحبه آقای گل جذاب بعد از ورود به ایران

حسین کلانی که در دهه های 40 و 50 یکی از مهمترین مهاجمان فوتبال ایران و پرسپولیس بوده است بعد از بازگشت به ایران درباره اتفاقات و ماجراهای فوتبال ایران در ماه های گذشته گفت:« متاسفانه به علت گرفتاری ها و بعضی مشکلاتی که وجود داشت عملا نتوانستم خیلی فوتبال ایران را به طور جدی دنبال کنم.»
او درباره مشکلات پیرامون باشگاه پرسپولیس و محرومیت این باشگاه و مهدی طارمی گفت:« بله متاسفانه شنیدم که چه اتفاقی رخ داده است؛ اما چون در بطن ماجرا نبوده ام، نمی توانم اظهار نظر کنم. البته مهدی طارمی یک بک گراندی دارد و بازیکن بسیار خوبی برای تیم ملی و پرسپولیس بوده است. با این حال من هم خوشبختانه یا متاسفانه از این ماجراها دورم و خیلی علاقه ندارم وارد این مسایل شوم.»
کلانی همچنین درباره دوری اش از فوتبال گفت:« من تنها در یکی دو ماهی که آقای سیاسی، مدیرپرسپولیس بود با این باشگاه همکاری کردم، برنامه هایی داشتیم و قرار بود اجرا کنیم که بعد همه آن ها منتفی شد. من از همان زمان که از اسپانیا برگشتیم متوجه شدم تصمیم گیرنده و برنامه ریزان کسان دیگری هستند و آن ها علاقمند هستند که کارها را مطابق برنامه های خودشان پیش ببرند و بهتر است ما دخالتی نداشته باشیم.»
او با اشاره به مشکلات باشگاه و البته شکست پرسپولیس مقابل الهلال گفت:« خیلی ناراحت می شوم وقتی این اخبار را می شنوم. ما برای این تیم زحمت کشیدیم و البته بعد از ما هم خیلی ها آمدند و برای تیم تلاش کردند. نهایتا فرزند آدم هرچقدر هم دور باشد بازهم عزیز است. پرسپولیس برای ما شاهینی های قدیمی یک تیم محبوب است و دلمان نمی خواهد مشکلی برای این تیم پیش بیاید. ما اگر بتوانیم مثمرثمر باشیم حتما حضور پیدا می کنیم؛ چراکه جنبه اصلی این تیم مردم هستند؛ مردمی که ما و تیم را ساختند.»
او افزود: « من فقط یک بازیکن فوتبال بوده ام و همیشه مدیریت و هیات مدیره کسان دیگری بوده اند. هر تشکیلاتی سلسله مراتبی دارد و در نهایت بازیکن است که وظیفه اش فقط بازی کردن است. در آن مدت خیلی کوتاهی هم که به عنوان یکی از اعضای باشگاه فعالیت کردم، به خاطر بک گراندی بود که در کارهای اجرایی داشتم. واقعیت این است که همه ما علاقمند به ورزش Sport هستیم. ورزش بهترین آلترناتیو برای ارضای غرور چه ملی و چه شخصی است و همه دوست دارند در این زمینه کاری بکنند. درباره باشگاه پرسپولیس هم همینطور است، آدم دلش می خواهد کاری برای این تیم انجام بدهد ، البته الان حرف و حدیث زیاد است و وقتی آدم در بطن ماجرا نباشد، فقط ناراحت می شود. اما فارغ از این ناراحتی امیدی در وجود آدم هست که می تواند این پیش آمدها را تحمل و در صدد حل آن باشد.»
کلانی با اشاره به باخت سنگین پرسپولیس برابر الهلال گفت:« اکنون پرسپولیس مقابل تیم عربستانی یک شکست سنگین خورده و این باعث دلسردی شده است. نباید یادمان برود که برزیل 7 گل از آلمان خورد یا آ اس رم هفت گل از منچستر یونایتد خورد اما دنیا برای این تیم ها به پایان نرسید و آن ها خودشان را بازسازی کردند. درباره پرسپولیس هم ما امیدواریم بچه ها با انگیزه مضاعف در مسابقه برگشت بازی کنند و نتیجه معقولی بگیرند. امیدوارم باشگاه نیز با کمک از افراد کارکشته و فرهیخته بتواند مشکلات مربوط به محرومیت را حل یا کمتر کند.»
حسین کلانی تازه چند روزی است که بعد از 9 ماه دوری به ایران بازگشته است. او بعد از بازگشت به ایران و در همین مدت کم با دوستان قدیمی اش که اکثرا فوتبالیست هستند، دیدار کرده است. او گفت:« من همیشه در ایران بچه ها و دوستان قدیمی را می بینم. روز پنجشنبه به ایران رسیدم و روز جمعه با بچه های تیم نادر که از دوستانمان هستند، به اتفاق دکتر زادمهر دیدار داشتیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟