مورد عجیب عزت اللهی؛ جام جهانی برود یا نه؟

محرومیت یک جلسه ای به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم که طبیعی بود اما از همان روز این نگرانی وجود داشت که فیفا بخواهد این محرومیت را افزایش دهد که همین اتفاق هم رخ داد.
با صدور حکم محرومیت دو جلسه ای برای سعید ، حالا در مورد اینکه او از چه زمانی می تواندبرای تیم ملی بازی کند ، ابهاماتی به وجود آمده که نگران کننده است. سوال اصلی اینجاست که آیا بازی نکردن عزت الهی مقابل سوریه در آخرین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ، یکی از این دو جلسه محرومیت را کسر می کند یا نه. اگر این اتفاق بیفتد و بازی با سوریه ، یکی از دو جلسه محرومیت وی را کسر کند ، آنوقت هافبک میانی تیم ملی بازی نخست ایران در جام جهانی را از دست خواهد داد.
اما اگر فیفا بخواهد محرومیت را از لحظه صدور حکم در نظر بگیرد آنوقت بازی نکردن عزت الهی مقابل سوریه محاسبه نمی شود و این بازیکن جوان و بسیار آینده دار ، دو بازی نخست تیم ملی در جام جهانی را رسما از دست خواهد داد. اتفاقی که شاید کارلوس کی روش را از بردن او به جام جهانی منصرف کند.
سعید یکی از یازده مرد اصلی تیم ملی در محاسبات ذهنی کارلوس کی روش است و متاسفانه کارلوس روی او بیش از بسیاری از بازیکنان حساب باز کرده چرا که برای او جایگزین های زیادی وجود ندارد. کی روش در یک پروسه زمانی هدفمند ، سعید عزت الهی را پله به پله بالا آورد تا در جام جهانی از این بازیکن جنگنده و خوش قامت استفاده کند اما اشتباه جبران ناپذیر سعید ، علاوه بر لطمه ای که به آینده او زده ، برنامه های مرد پرتغالی را نیز به هم زده.
سعید عزت الهی هم مثل مهدی طارمی با یک اشتباه ، همه را سردرگم نگه داشته. در حالی که سایت های معتبر جهانی از محرومیت سعید در دوبازی نخست جام جهانی صحبت می کنند ، مسولان فدراسیون ابراز امیدواری می کنند که محرومیت او در بازی با سوریه قطعا حساب خواهد شد. به احتمال فراوان امروز پاسخ این سوال را درخواهیم یافت اما قدر مسلم اینکه آنچه برای طارمی و عزت الهی در روزهای اخیر رخ داد برای دیگر بازیکنان جوان و اینده دار تیم ملی یک هشدار است. یک اشتباه می تواند اینده را تغییر دهد و این تغییر ، برگشت ناپذیر است! فقط به این فکر کنید که سعید بابت یک حرکت اشتباه از جام جهانی دور بماند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟