درخواست باشگاه ناپولی برای 16 تیمی شدن سری آ

سری آ ایتالیا در طول سالیان تغییرات بسیاری داشته و تا سال 1988 با 16 تیم برگزار می‌شد؛ ولی از آن سال تعداد تیم‌ها به 18 تیم افزایش یافت و پس از آن در سال 2004، تعداد تیم‌ها به 20 تیم رسید. حال اوریلیو دی لورنتیس از مسئولین فدراسیون ایتالیا خواست تعداد تیم‌ها را دوباره به 16 تیم کاهش دهند.

او گفت:" فوتبال در ایتالیا بر اساس تفکرات افرادی پیش می‌رود که در 20 یا 30 سال پیش زندگی می‌کنند. در سال 1986، سری آ 16 تیم داشت و اگر الان هم به همان شکل بود، همه خوشحال تر بودند. اگر من دست اندرکار بودم، تعداد تیم‌ها را به 16 تیم کاهش می‌دادم و تنها یک تیم به دسته پایین تر سقوط Fall می‌کرد. با تاوکیو (رئیس فدراسیون ایتالیا) صحبت کردم. تیم‌هایی هستند که 6-0 شکست می‌خورند و این برای هیچکس خوب نیست.

البته این اتفاق رخ نخواهد داد. کمپانی هایی که حق پخش بازی ها را دارند، به تیم های کوچک دروغ می‌گویند ولی این موضوع برای آنها که طرفدار رقابتی شدن لیگ ایتالیا هستند، خوشایند نیست. باید به خوبی سری آ را به کمپانی ها بفروشیم. ما از دیگران خیلی عقب هستیم. لالیگا سالانه 700 میلیون یورو دریافت می‌کند و درک نمی‌کنم ما چرا باید حدود 300 تا 400 میلیون دریافت کنیم."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟