مرندی: سرمربی تصمیم می گیرد چه کسی در زمین و چه کسی رو نیمکت باشد/ بازی با ژاپن آسان نیست

مهدی مرندی لیبروی تیم ملی والیبال ایران بعد از دیدار با برزیل در رقابت های جام قهرمانان بزرگ قاره ها گفت: بازی سختی بود که برابر قهرمان المپیک و پرافتخارترین تیم رقابت ها داشتیم. اشتباه های زیادی داشتیم که باعث شد این نتیجه رقم بخورد و متاسفانه نتوانستیم در این بازی مثل دو دیدار قبلی مان باشیم. 
مرندی درباره اینکه تیم ملی به مانند دو بازی گذشته خود در این رقابت ها بازی نکرد، گفت: به هرحال این یک اتفاق طبیعی برای هرتیمی است که ممکن است رخ بدهد. زمانی که در یک تورنمنت حضور دارید امکان دارد در یک یا دو بازی آن گونه که می خواهید بازی نکنید و فکر می کنم امروز این اتفاق برای ایران افتاد. ما به برد برزیل فکر می کردیم و واقعا آن را دور از دسترس نمی دیدیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
او ادامه داد: ما بعد از رسیدن به اوزاکا و یک روز استراحت تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم. به خاطر دو برد متوالی برابر دو تیم خوب ایتالیا و آمریکا روحیه خوبی داشتیم و با تمام نیرو به مصاف برزیل رفتیم. بازهم می گویم که باید این نکته را در نظر بگیریم که برزیل تیم کوچکی نیست و در هرتورنمنتی جزو تیم های برتر قرار می گیرد. بازیکنان این تیم تجربه بالایی دارند که کار را برای هر حریفی سخت می کند.
مرندی درباره عدم ثابت تیم ملی در این بازی و از دست دادن امتیازهای برتری به خصوص در ست سوم گفت: زمانی که تمرکز تیم برهم می خورد باید بلافاصله بازیکنان شرایط را تغییر بدهند و در لحظه بهترین تصمیم را بگیرند. ما 5 امتیاز از حریف جلو بودیم اما اشتباهاتی که انجام دادیم باعث شد برزیل بازی را به تساوی بکشاند و این فشار روانی زیادی را به تیم ما وارد کرد. در ست سوم جای هیچ اشتباهی نداشتیم و زمانی که این اتفاق رخ داد، تیم کمی دچار مشکل شد و زمانی هم که به خودمان آمدیم فاصله زیاد شده بود و نتوانستیم آن را جبران کنیم. برزیل تیم باتجربه ای است و از چنین فرصت هایی نهایت استفاده را می برد.
لیبروی تیم ملی والیبال درباره عملکرد خود در این دیدار گفت: زمانی که تیم بازنده می شود یعنی اشتباهاتی از سوی بازیکنان رخ داده است. من تمام تلاشم را می کنم که بهترین کار را در زمین انجام بدهم اما گاهی این اتفاق رخ نمی دهد. امیدوارم همه ما در دو بازی باقی مانده بهتر کار کنیم و بتوانیم نتایج برابر آمریکا و ایتالیا را تکرار کنیم.
او در خصوص ترکیب تیم ملی هم گفت: ما بازیکن هستیم و نباید درباره چنین مسائلی نظر بدهیم. این کادرفنی وسرمربی است که باید تصمیم بگیرد چه کسی در زمین و چه کسی رو نیمکت باشد. بازیکن باید تابع کادرفنی باشد و هر آن چه که سرمربی دستور داد را انجام بدهد.
مرندی درباره بازی چهارم ایران برابر ژاپن گفت: ژاپن میزبان این رقابت ها و حریف سنتی ما در آسیاست. بازی های زیادی برابر این تیم انجام دادیم و خوشبختانه در سال های گذشته همواره ایران برنده بوده است. نباید بازی با ژاپن را آسان بدانیم چرا که این تیم میزبان است و حمایت تماشاگرانش را به همراه خود دارد. ضمن اینکه ژاپنی ها هیچ گاه خودشان را بازنده نمی دانند و برای برد در هر بازی تلاش می کنند. ما دو دیدار دیگر داریم و برای رسیدن به سکوی جهانی باید با تمام توان برابر ژاپن و فرانسه قرار بگیرم تا موقعیت خوبی که در آن قرار گرفتیم را از دست ندهیم.
او درباره دو دیدار قبلی ایران نیز گفت: ایتالیا اولین حریف ما بود که در ادامه دیدید با وجود شکست برابر ما، برزیل را برد. این تیم بازیکنان خوبی داشت اما ما در دیدار اول انسجام خوبی نشان دادیم و بازی را بردیم. تیم آمریکا هم در ست های اول و دوم خیلی خوب بازی کرد و با سرویس های عالی تمام سیستم تیم ایران را برهم زد. اگر آمریکا همان گونه که در ست های اول و دوم مقابل ایران بازی کرد، برابر هر تیم دیگری بازی کند، حتما سه بر صفر برنده می شود و تیم های حریف کمتر از 20 امتیاز در هر ست کسب می کنند.از اواسط ست سوم دریافت تیم ایران بهتر شد و به همین دلیل موفق شدیم کنترل مسابقه را در دست بگیریم و در نهایت پیروز میدان جدال با آمریکا شدیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟