نصیرزاده: لوکا دو بازی آینده سرمربی گسترش است

وضعیت باشگاه گسترش فولاد بعد از شکست این تیم برابر پرسپولیس کمی پیچیده به نظر می رسد. حتی مالک این باشگاه در گفت و گویی که با یکی از خبرگزاری ها داشت با ابراز رضایت از عملکرد هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این باشگاه به نوعی لوکا بوناچیچ و مسئولان فنی تیم را عامل اصلی نتایج ضعیف قلمداد کرد.
هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در این رابطه گفت:« امروز بعدازظهر جلسه ای در باشگاه گسترش فولاد خواهیم داشت و درباره شرایط تیم به جمع بندی و تصمیم گیری خواهیم رسید.»
او در مصاحبه اش با یکی از سایت ها امروزعنوان کرده بود مربی خارجی به دردتیم های پرطرفدار می خورد . موضوعی که این ذهنیت را تقویت کرد که لوکا بوناچیچ امروز از کار در گسترش برکنار خواهد شد؛ اما نصیرزاده با رد این فرضیه گفت:« من در پاسخ آن خبرنگار که می گفت اگر لوکا برود بازهم مربی خارجی خواهید آورد گفتم که نه در اینصورت از مربی ایرانی استفاده خواهیم کرد؛ اما درباره لوکا هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.»
نصیرزاده همچنین گفت لوکا بوناچیچ از نظر فنی یک مربی خوب و کامل است؛ اما آن چه در طبیعت ما ایرانیان وجود دارد بیش از مسایل فنی، مسایل روحی و روانی است. در واقع ما الان یک مربی، یک بدنساز و یک مترجم خارجی داریم و تنها دو مربی ایرانی داریم که ستار همدانی و عباس آقایی هستند. مربیان ایرانی بهتر می توانند با بازیکنان ارتباط برقرار کنند و باعث تزریق شادابی و نشاط به تیم بشوند.»
مدیرعامل گسترش فولاد همچنین در ادامه گفت:« در فوتبال آلمان که نظم و انضباط حرف اول را می زند اگر بازیکنی لبخند بزند فکر می کنند نظم تیم را به هم زده است؛ اما در ایران اگر بازیکن را در قید و بند قراربدهیم کارایی اش کم می شود. همان طور که گفتم ما باید مسایل روحی و روانی را مدنظر قرار دهیم.»
او درباره لوکا بوناچیچ گفت:« لوکا برای تیم خوب کار کرده است؛ اما ما مردمی نتیجه گرا و کم طاقت هستیم. به همین دلیل تا لوکا یک باخت می آورد همه حتی به من حمله می کنند. این در حالی است که بعضی از تیم ها به خصوص تیم های دولتی مدیرعامل محور هستند؛ اما در باشگاه های خصوصی در همه جای دنیا مدیرعامل نقش هماهنگ کننده بین اعضا را دارد و به صورت خاص تصمیم مستقل درباره مسائل فنی ، اقتصادی و... نمی گیرد.»
نصیرزاده اضافه کرد:« آنچه ما انجام می دهیم ایجاد هماهنگی واحدهای مختلف است. درباره تیم هم هر بازیکنی که لوکابوناچیچ خواست جذب کردیم و به خواست او چند بازیکن را کنار گذاشتیم. ما اردوی خارج از کشور را تدارک دیدیم و چمن ورزشگاهمان دومین چمن خوب و با کیفیت ایران است. ضمن این که ما تنها باشگاهی درخاورمیانه هستیم که از خطوط هوایی سود می بریم. این ها مسایل کمی نیست و هرباشگاهی چنین شرایطی را ندارد.»
او افزود:« لوکا هنوز هم از نظر فنی آدم برجسته ای است اما ما کم طاقت هستیم. بوناچیچ البته طاقتش خوب است و دارد کارش را ادامه می دهد اما همان طور که گفتم ما کم طاقت هستیم. با این حال در جلسه هیات مدیره امروز بسیاری از مسایل مشخص شد اما فکر می کنم لوکا حداقل دو بازی آینده تیم را مقابل نفت و سیاه جامگان را روی نیمکت گسترش فولاد خواهد نشست.»
نصیرزاده در ادامه گفت:« باید یادمان باشد جدولی که امروز می بینیم واقعی نیست. نه استقلال، نه سپاهان و نه گسترش هیچکدام در جایگاه واقعی خودشان نیستند. اما این نتایجی که ما کسب کرده ایم اول از همه مدیریت را تحت فشار قرار می دهد. حتی مالک باشگاه هم تحت فشار قرار گرفته است. خیلی جالب است که ما وقتی بازی می کنیم تماشاگر خیلی کمی به ورزشگاه می آید یا وقتی می بریم کسی تبریک نمی گوید اما وقتی می بازیم همه منتقد می شوند. اگر این منتقدان دوستان ما هستند پس چرا در زمان پیروزی یا در تمرینات و مسابقات ما حضور ندارند.»
مدیرعامل گسترش فولاد در بخش پایانی صحبت هایش درباره مصاحبه دو بازیکن سابق گسترش فولاد که در حال حاضر در تراکتورسازی توپ می زنند علیه خودش و باشگاه گسترش گفت:« آقای آجرلو باید بیشتر حوزه بازیکنانش را مدیریت کند. ایشان یک نظامی با قدرت فردی و ورزشی و مورد احترام همه است و نشان داده است که قابلیت مدیریت خیلی خوبی دارد. درست نیست بازیکنان تیم آقای آجرلو پی در پی علیه مدیرعامل و مالک یک باشگاه دیگر که دارای احترام در کشور و به ویژه آذربایجان است مصاحبه کنند. این قاعده درستی نیست و نمی دانم آقای آجرلو چه زمانی می خواهد به این مساله ورود کند. یک بار دیگر این بازیکنان علیه من حرف زدند و من به آقای آجرلو گفتم که به بازیکنانش اشاره کند چون ممکن است این باعث شود بازیکن تیم ما هم راجع به مدیرعامل باشگاه تراکتور حرف بزند. متاسفانه آقای ابراهیمی امروز دوباره راجع به ما حرف زده است و این درحالی است که ما در ورزشمان همیشه بر حرمت ها و احترام بزرگترها تاکید داریم.»
نصیرزاده خطاب به محمدابراهیمی بازیکن تراکتور گفت:« حرف های این بازیکنان علیه مدیران باشگاه گسترش فولاد حرف های سخیفی است. این در حالی است که باشگاه تراکتور بزرگتر دارد و باید به این بازیکنان بگویند که این حرف ها را نزنند. از همین جا می گویم اگر کنترلی روی این بازیکنان نیست ما می توانیم با ادبیات به مراتب قوی تری پاسخ آن ها را بدهیم. تیم های تراکتور و گسترش با هم برادر هستند و درست نیست یک بازیکن این رابطه صمیمانه را به هم بزند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟