چپاروف: خودمان باعث حذف ازبکستان شدیم نه ایران

تیم‌ملی ازبکستان شب گذشته با تساوی بدون گل برابر کره و به خاطر تساوی تیم فوتبال سوریه برابر ایران از صعود به جام‌جهانی بازماند. شاید اگر ایران کمی در دقایق پایانی تمرکزش را بیشتر حفظ می‌کرد، سوریه نمی‌توانست بازی را در ثانیه‌های پایانی به تساوی بکشاند و حالا ازبکستان در مرحله پلی‌آف صعود به جام‌جهانی با استرالیا بازی می‌کرد. این بازیکن باتجربه ازبک که در دو بازی سرنوشت ساز تیم ملی این کشور، مقابل کره و چین حاضر بود، افسوس زیادی برای این 180 دقیقه خورد. 
سرور چپاروف در گفت‌وگو با ورزش Sport سه صحبت‌های جالبی در مورد تیم‌ملی ازبکستان، حذف این تیم از جام‌جهانی و البته شرایط استقلال Esteghlal به زبان آورد که در ادامه آن را خواهید خواند.
*چه شد که نتوانستید به پلی آف جام‌جهانی بروید؟
به هر حال واقعیت این است که ما از همان ابتدای بازی‌های مرحله گروهی امتیازهای بدی را از دست دادیم. امتیازهایی که اگر آنها را جمع می کردیم، اصلا کارمان به روز آخر نمی‌رسید و حتی این شانس را داشتیم که به صورت مستقیم سهمیه صعود به جام‌جهانی را بگیریم. ما در بازی چین بازی خوبی انجام دادیم و می توانستیم برنده بازی باشیم؛ حتی خود من یک فرصت خیلی خوب را از دست دادم. به هرحال متاسفم که این اتفاق رخ نداد. 
*به نظر تو این امتیازها چرا از دست رفت؟
در خیلی از بازی‌ها تمرکز لازم را نداشتیم. به نظر من تیم ما در طول بازی‌ها نشان داد که ضعف فنی دارد. ما در بازی قبل 3 امتیاز بسیار حیاتی برابر چین را از دست دادیم؛ در حالی که با کمی تمرکز بیشتر می‌توانستیم پیروز شویم یا حداقل مساوی کنیم؛ البته پنالتی دقیقه آخر چین عادلانه نبود؛ همین طور فرصتی که قبل از سوت پایان از دست دادیم. می توانم بگویم ازبکستان خوش شانس هم نبود. 
* تیم‌ملی ایران در حذف شما از جام‌جهانی نقش مهمی را ایفا کرد. در این باره چه نظری داری؟
اصلا.ما خودمان با سوریه بازی کرده‌ایم و می‌دانیم که ایران شب گذشته با چه تیم سختکوشی بازی کرده است. فوتبال حرفه‌ای است و هر نتیجه‌ای در آن می‌تواند اتفاق بیفتد و اگر ما می‌خواستیم در جام‌جهانی حضور داشته باشیم، خودمان باید پیروز می‌شدیم. دیشب ما هم مثل همه بازیکنان ناکام بسیار ناراحت بودیم ولی این دلیل نمی‌شود که حتی ذره‌ای ناراحتی از بازیکنان تیم‌ملی ایران در دل بازیکنان تیم ما وجود داشته باشد. خوب می‌دانیم که ایران تمام تلاشش را برای پیروزی کرد اما به هرحال شرایط بازی طوری رقم خورد که در دقایق پایانی، بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. 
*از ازبکستان بگذریم، نظر تو در مورد شرایط استقلال چطور است؟
استقلال یک تیم نوپاست که در این فصل بازیکنان زیادی را به ترکیب خود اضافه کرده است. خیلی طبیعی است که هفته‌های اول شرایط آنطور که باید، برای ما پیش نرود؛ اما آنچه مسلم است با کمی تمرکز و آرامش ما می‌توانیم خیلی زود به جاده موفقیت برگردیم. 
*آیا روند این تیم را امیدوار کننده می دانی؟
وقتی که تیم بزرگی نتیجه نمی‌گیرد، همیشه این حرف‌ها وجود دارد؛ اما واقعیت این است که استقلال در بازی‌های گذشته در خلق موقعیت واقعا موفق عمل کرده است و شاید فقط کمی در گل زدن مشکل داشته‌ایم. ما در هر بازی چندین و چند بار دروازه حریف را تهدید می‌کنیم و اگر تمرکز خودمان را در ضربات بالا ببریم، مطمئنا شرایطمان فرق می‌کند. 
*تو قرار است امشب به ایران برگردی، فکر می‌کنی می‌توانی از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان بروی؟
من 52 دقیقه برابر کره بازی کردم. از امشب هم در اختیار تیم استقلال قرار می‌گیرم. من با آقای منصوریان صحبتی نداشته‌ام و فردا در آخرین تمرین پیش از بازی با گل گهر حاضر می‌شوم و اگر ایشان صلاح بدانند، در ترکیب اصلی به میدان خواهم رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟