کشتی آزاد قهرمانی جهان/ یزدانی و محبی قدم نخست را محکم برداشتند

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2017 جهان امروز (جمعه) ساعت 12:30 به وقت ایران در چهار وزن 57، 61، 86 و 125 کیلوگرم در سالن 20 هزار نفری «آکوا هتلز» پاریس آغاز شد که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز در سالن رقابت ها از نزدیک شاهد مبارزه آزادکاران کشورمان است.
در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی در دور نخست در کشتی جسورانه داوید مودزمانشویلی دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان کشتی گیر گرجستانی الاصل ازبکستان را 3 بر 2 شکست داد و در دور بعد آلن زاسایف دارنده دو مدال نقره جهان از اوکراین را پیش رو دارد.
طاها آکگل دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ترکیه نیز در گروه محبی است.
همچنین در وزن 86 کیلوگرم که 34 نفر حضور دارند حسن یزدانی دارنده مدال طلای وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو پس از استراحت در دور نخست در دور بعد عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را 12 بر 2 شکست داد و دور بعد پیتر یانولوف از مولداوی را پیش رو خواهد داشت.
در گروه یزدانی سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از ترکیه، اسپینال دارنده مدال نقره المپیک از پورتوریکو، والیف از روسیه و گوستایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از جمهوری آذربایجان حضور دارند.
در وزن 57 و 86 کیلوگرم که کشتی گیرانی از رژیم اشغالگر قدس حضور دارند خوشبختانه در همان کشتی نخست مقابل آزادکار ارمنستانی و کره جنوبی مغلوب شدند و از این نظر اطری و یزدانی به نظر نمی رسد که مشکلی در ادامه راه داشته باشند.
در وزن 57 کیلوگرم زائور اوگایف روس دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ اروپا که یکی از مدعیان این وزن محسوب می شد٬ با نتیجه ۲- ۸ مغلوب کومار هندی شد و ماهیر امیر اصلانوف از آذربایجان نیز با نتیجه 7 بر 6 مغلوب صفراف ازبک شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟