پاکدامن: در یونیورسیاد مدال می‌خواهیم/ عملکردم در جهانی یک اتفاق خوب برای ورزش ایران بود

صعود من به جمع هشت شمشیرباز برتر این رقابت‌ها یک اتفاق خوب برای من و ورزش Sport ایران بود. به نظر خودم در این رقابت‌ها خیلی خوب بازی کردم و ضمن این که با مربی‌ام هماهنگ بودم و با آرامش در رقابت‌ها حاضر شدم.
وی درباره حریفانش در این رقابت‌ها نیز اظهار کرد: شمشیربازانی که در این رقابت‌ها با آن‌ها روبه‌رو شدم همگی حریفان قدرتمندی بودند و یکی از آن‌ها آلکسی یاکیمنکو، کاپیتان تیم ملی روسیه بود که چندین مدال جهانی دارد.
پاکدامن درباره شکست مقابل آنستت وینسنت فرانسوی و عدم صعودش به جمع چهار شمشیرباز برتر رقابت‌ها نیز گفت: در بازی با حریف فرانسوی استرس مدال، من را گرفت. وینسنت شگرد خاصی در یک ضربه داشت و با وجودی که آقای فخری در کنار پیست این شگرد او را به من گوشزد کرد، به خاطر شرایط مسابقه نتوانستم دستورات او را اجرا کنم و همین باعث شکست من شد.
وی افزود: البته وینسنت همان حریفی است که در المپیک ریو به مجتبی عابدینی باخت و از رسیدن به مدال باز ماند و حالا پس از گذشت یک سال از المپیک دوباره نمی‌خواست به یک ایرانی ببازد و همین باعث شد تلاش مضاعفی داشته باشد. واقعا بازی او من را سورپرایز کرد و فکر نمی‌کردم عملکردش این‌قدر خوب باشد.
پاکدامن در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد به یک چهارم نهایی رقابت‌های آلمان صعود کند، گفت: بله من حتی به مدال هم فکر می‌کردم چون تیم ما خیلی خوب بود. من و همه بچه‌ها خیلی خوب تمرین می‌کنیم. چه پیش از المپیک و چه پس از آن، نمایش شمشیربازان ما باعث شده همه دنیا حساب ویژه‌ای روی ما داشته باشند. صعود در رنکینگ شمشیربازی کار آسانی نیست. هر پله صعود مستلزم انجام ۶-۵ مسابقه است و شمشیربازان ما موفق به انجام این کار شده‌اند.
سابریست تیم ملی شمشیربازی در پایان درباره حضورش در تیم اعزامی به رقابت‌های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) نیز گفت: در این رقابت‌ها هم من و هم سایر ملی‌پوشان با آمادگی کامل حضور خواهم داشت و امیدوار هستیم با کسب مدال، سهمی در افتخار کاروان اعزامی ایران به این رقابت‌ها داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟