دورتموند - بایرن‌ مونیخ؛ نبرد دشمنان قدیمی برای فتح خاکریز ششم

ششمین رویارویی 2 غول بزرگ دیار ژرمن‌ها در سوپر جام آلمان، پنجمین نبرد آن‌ها در 6 دوره اخیر در این چارچوب است؛ آنچه نشان می‌دهد بورسیا دورتموند و بایرن‌ مونیخ تا چه اندازه در سال‌های اخیر قدرت در فوتبال آلمان را در انحصار خودشان داشته‌اند.
شرایط متفاوت
«درکلاسیکر» ساعت 23 شنبه شب در خانه بورسیا دورتموند در حالی انجام می‌شود که هر 2 تیم در پیش‌فصل روزهای متفاوتی را پشت سرگذاشتند و برای برتری در سوپر جام سال 2017 آلمان کلی انگیزه دارند. بایرن بدون توفیق در زدن حتی یک گل به هر 2 تیم شهر میلان باخت و مقابل چلسی هم شکست خورد. به این‌ها چهارم شدن در تورنمنت چهارجانبه آئودی پس از شکست مقابل لیورپول و ناپولی را هم اضافه کنید. در سوی مقابل دورتموند، میلانی را شکست داد که چند روز بعد موفق به شکست بایرن شد؛ هر چند باخت مقابل اسن و اسپانیول کارنامه تیم زرد و مشکی‌پوش با سرمربی جدیدش، پیتر بوژ را اندکی منفی جلوه داد.
سوپر کاپ آلمان (1)
رونمایی از بازیکنان جدید
بایرن در این بازی احتمالا برای اولین بار به شکل رسمی از 2 خرید جدیدش از هوفنهایم یعنی رودی و سوله رونمایی خواهد کرد؛ البته اگر خستگی ناشی از حضور در جام کنفدراسیون‌ها و عدم آمادگی ناشی از دیر ملحق شدن به اردوی بایرن، اجازه بازی را به آن‌ها بدهد. نویر، سنگربان بایرن‌ پس از پشت سر گذاشتن شکستگی پا به تمرینات بازگشته اما نه او و نه برنات فعلا توان بازی کردن را ندارند. روبن، تیاگو و بوآتنگ هم مصدوم هستند اما در تمرینات تیم حضور یافته‌اند و شاید به میدان بروند.
دورتموند به اندازه بایرن که از شدت پرمهره بودن نبری را پس از خرید از وردربرمن به هوفنهایم قرض داد، خوشبخت نیست. رویس همیشه مصدوم این بار به مدتی طولانی دور از میادین خواهد بود و وایگل از هفته ماقبل پایانی فصل گذشته درگیر آسیب‌دیدگی است.با جدایی گینتر و بندر هم کار بوژ برای پرکردن خلاهای تیمش دشوار به نظر می‌رسد.شاید داهود، توپارک و فیلیپ به عنوان بازیکنان تازه‌وارد به دورتموند کمک کنند در پایان این بازی برای اولین بار از سال 2014 بر سوپرجام آلمان بوسه بزند.

سوپر کاپ آلمان (2)
نبرد برای جام ششم

فارغ از دغدغه‌های درون میدان، این سوپرجام برای هر 2 تیم به لحاظ تاریخی و ثبت رکورد هم اهمیت دارد. از وقتی اولین سوپرجام آلمان در سال 1987 با قهرمانی بایرن به پایان رسید، باواریایی‌ها و دورتموند هر کدام 5 بار قهرمان شده‌اند و برتری هر یک بر دیگری به معنای تبدیل شدن تیم برنده به پرافتخارترین تیم سوپرجام آلمان است.
هژمونی قهرمانان بوندس‌لیگا
از سوی دیگر در تاریخ سوپرجام آلمان، معمولا قهرمانان بوندس‌لیگا به قول معروف دست بالا را داشته‌اند. تاکنون 10 بار تیم‌هایی که به عنوان قهرمان بوندس‌لیگا وارد این رقابت شده‌اند، سوپرجام را برده‌اند. سهم فاتحان جام حذفی 4 قهرمانی بوده و 3 بار هم تیمی که به خاطر دوگانه رقیب در فصل قبل به عنوان نایب‌ قهرمان لیگ پا به سوپرجام گذاشته، جام را بالای سر برده است.

سوپر کاپ آلمان (3)
رویارویی‌های قبلی در سوپرجام
بایرن و دورتموند تا به حال 5 بار در سوپرجام به میدان رفته‌اند. اولین رقابت در سومین دوره رقابت‌ها با برتری 4 بر 3 دورتموند پایان یافت. 4 نبرد بعدی در 5 دوره اخیر رقم خورده است. بایرن بازی سال 2012 را 2 بریک برد، سال 2013 برتری 4 بر 2 دورتموند رقم خورد، سال 2014 شاهد برتری 2 بر صفر بورسیا بودیم و در دوره قبلی هم بایرن با همین نتیجه به برتری رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 290403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟