تمجید کمیته بین المللی پارالمپیک از سیامند رحمان و زهرا نعمتی

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کمیته پارالمپیک آمریکای جنوبی، به موفقیت برخی از ورزشکاران از جمله دو ورزشکار ایرانی در بزرگ‌ترین رویداد تاریخی این قاره پرداخته است.
 برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو تاریخی‌ترین رویداد ورزش Sport معلولان برای قاره آمریکای جنوبی بود. بازی‌های 2016 ریو، از حیث عملکرد ورزشکاران بهترین دوره بود و از نظر فروش بلیت در جایگاه دوم قرار داشت.
طبق اعلام سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، از این رقابت ها دو میلیون و 150 هزار نفر دیدن کردند و یک میلیون نفر از طریق شبکه‌های دیجیتال کمیته بین‌المللی پارالمپیک به تماشای این مسابقات نشستند. همچنین این بازی ها در 154 کشور پوشش رسانه‌ای داده شد که از این حیث، اتفاقی تاریخی بود.
در بخشی از این گزارش به زهرا نعمتی، کماندار ایرانی، پرداخته که پرچمدار کشورش در بازی های المپیک نیز بود. بازنشر گفته‌های نعمتی در خصوص مردم برزیل، از طریق سایت کمیته بین المللی صورت گرفته است: «مردم برزیل بسیار در طول برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک با من مهربان بوده‌اند. آنها رفتار بسیار خوبی با من داشته‌اند. تمام کاری که من انجام داده‌ام این بوده که این انرژی را از آنها گرفته تا در کارم از آن کمک بگیرم.»
حضور 4328 ورزشکار از 159 کشور جهان که از این تعداد، 1670 نفر هم ورزشکار زن بودند، جالب توجه بود.
در بخش دیگری از این مطلب به سیامند رحمان اشاره شده و اینکه او نخستین پارالمپینی است که بالای 300 کیلوگرم وزنه زده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟