خسروی‌وفا: یک جای کار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک لَنگ می‌زند/ بی‌اطلاعی مجمع خوب نیست

درباره مشکلاتی که اخیراً در اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک مطرح شده، اظهار داشت: ما اساسنامه‌ای داریم که فعلاً باید به آن تکیه کنیم، اما اگر قرار است تغییری در آن صورت بگیرد، ابتدا باید در مجمع تصویب شود. در اساسنامه کنونی که ما نیز بر اساس آن حرف می‌زنیم، در ماده 6 وظایف مجمع توضیح داده و عنوان شده که هیئت اجرایی پیشنهاد دهنده است و تصویب اولیه باید در مجمع صورت بگیرد.
وی افزود: طرح انتزاع کمیته ملی المپیک از پارالمپیک که در مهر ماه 95 ابلاغ شده، می‌گوید که از آن تاریخ باید اصلاح اساسنامه پارالمپیک و همچنین المپیک در مدت 3 ماه انجام شود. این کار برای ما صورت گرفت، اما برای کمیته المپیک انجام نشد و باید از خودشان پرسید که که چرا این کار 7 ماه به تعویق افتاده است. این نشان می‌دهد که یک جای کار لَنگ می‌زند. قانون Law انتزاع در روز 6 مهر توسط رئیس مجلس و 12 مهر توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد و نهایتاً باید تا اواسط دی ماه نیز کار اصلاح به پایان می‌رسید.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره چگونگی ارائه اساسنامه اصلاح شده به مجمع و هیئت دولت گفت: اصلاحات صورت گرفته باید به صورت همزمان به تصویب هیئت دولت و مجمع عمومی برسد و باید در این باره یک مدیریت انجام داد. در فصل چهارم از منشور المپیک آمده که در بخش اختیارات قلمرو قانونی باید قوانین NOC با قوانین مرکزی آن کشور مطابقت داشته باشد، یعنی نمی‌شود که برخلاف قوانین داخلی عمل کرد. این خوب نیست که اساسنامه اصلاح شده بدون ارائه در مجمع کمیته ملی المپیک ابتدا در دولت تصویب شود، چرا که ممکن است از سوی IOC ایرادهایی به آن وارد شود، بنابراین کار باید به صورت همزمان در مجمع و دولت جلو برود.
خسروی‌وفا عنوان کرد: معتقدم که مشارکت مجمع باید قبل از ارسال به IOC باشد. این شکل خوبی نیست که مجمع از وضعیت اساسنامه اصلاح شده بی‌اطلاع باشد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا کمیته پارالمپیک نیز همچون کمیته المپیک هنوز بودجه‌ای دریافت نکرده است؟» به تسنیم گفت: اینکه گفته شده ما در ردیف متفرقه پولی دریافت کرده‌ایم، درست نیست و در واقع شرایط‌مان در این ردیف همچون کمیته المپیک است. بودجه ما در سال 95 مبلغ 17 میلیارد بود که 6 میلیارد از آن را دریافت نکردیم. حالا این بودجه پس از انتزاع و برای سال جاری به 21 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این را باید در نظر گرفت که رشته‌های زیر نظر ما نیز کم نیست و شامل بیش از 20 رشته می‌شود، اما هزینه‌ها را مدیریت می‌کنیم. هم‌اکنون تیم تیراندازی با کمان معلولان در جمهوری چک است و دوومیدانی‌کاران نیز برای شرکت در مسابقات جهانی در لندن حضور دارند. چندی قبل نیز تیم‌های والیبال نشسته در چین بودند. این نشان می‌دهد که برنامه کمیته پارالمپیک شلوغ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟